2019-05-11 | RCS 1 – Haarlem 2 | 15-19

Net geen winst tijdens het 40 jarige bestaan.

Zaterdagochtend waren de jeugdleden op pad naar Almere om te spelen voor de Flevocup. Hieraan deden ook 15 andere teams mee. Na de eerste 2 wedstrijden te hebben verloren begon het team goed te draaien en werd de dag afgesloten met een 10e plaats. Job Koelewijn wist zijn eerste try te scoren en was ook zo sportief om met een tegenstander mee te spelen omdat ze te weinig spelers hadden. Job werd dan ook terecht uitgeroepen tot speler van de dag.

Zaterdag 11 mei was ook de dag dat de Rugby Club Spakenburg haar 40ste verjaardag mocht vieren en het eerste team haar laatste wedstrijd van het seizoen speelde tegen RFC Haarlem 2. De vorige thuiswedstrijd tegen Haarlem op de vinken werd net aan gewonnen.

Spakenburg kwam goed uit de startblokken en na 11 minuten wist Jonathan de Boer dan ook al te scoren. 5-0. Haarlem liet dit niet op zich zitten en wist in de 22e, 32e en 35e minuut een tegen try te drukken en kwam de stand in de rust op 5-19.
Spakenburg was gedreven om met winst het seizoen af te sluiten. Na 5 minuten in de tweede helft zette de spakenburgers de haarlemers onder flinke druk en wist Mario Terlouw na een mooie run te scoren. 10-19. In de 62e minuut was het Luuk Martijn Hopman die door een mooie actie de druk wist op te voeren naar 15-19. De spanning was volledig terug en het kon nog alle kanten op. De laatste 20 minuten waren erg spannend en beide teams maar vooral Spakeburg hadden nog een aantal goede kansen die niet meer tot scoren kwamen. Uiteindelijk werd de wedstrijd afgefloten door de referee uit Goeree-Overflakkee en bleef de eindstand 15-19 in het voordeel van Haarlem. Spakenburg sluit de competitie af met een 5e positie.

Na de wedstrijd was er weer een 3e helft voor in de boeken die begon met een receptie in verband met het 40 jarige bestaan en afgesloten werd met een groot feest tot in de late uurtjes.

“11 05-00 Jonathan de Boer
“22 05-07 Haarlem