Iedere dinsdag en donderdag jeugdtraining van 18:30 tot 19:30 uur

Kinderen vanaf 6 jaar kunnen al beginnen met rugby. Bij kinderen is spel en plezier belangrijk. Daarom worden er bij de jongste jeugd nog geen wedstrijden gespeeld maar worden spelenderwijs de regels uitgelegd. Kinderen trainen en spelen per seizoen in verschillende leeftijdscategorieën:

Leeftijdscategorieën jongste jeugd Spelers Veld
Guppen 5-6 jaar 5 x
Turven 6-8 jaar 6 20x30m
Benjamins 8-10 jaar 8 35x60m
Mini’s 10-12 jaar 12 45x70m

Wanneer kinderen ouder worden, gaan ze steeds meer het echte rugbyspel spelen. Veiligheid staat dan altijd voorop! Kinderen moeten vooral veel plezier hebben en niet het gevoel hebben altijd te moeten presteren. Dit is dan ook de reden dat de jeugdcompetitie pas vanaf de “Cubs” begint.

Jeugdcompetitie spelen

De oudere jeugd gaat competitie spelen. De trainingen zijn meer en meer gericht op de wedstrijden en het gaat er soms stevig aan toe. Hoe ouder de spelers, hoe meer uit het volwassen rugby worden toegepast. In de jeugdcompetitie wordt gespeeld om het Nationaal Kampioenschap in de onderstaande leeftijdscategorieën. De oudere jeugd is per seizoen ingedeeld in de volgende leeftijdscategorieën:

Leeftijdscategorieën oudere jeugd Spelers Veld
Cubs 12-14 jaar 15 groot veld
Junioren 14-16 jaar 15 groot veld
Colts 16-18 jaar 15 groot veld

Wil je een keer komen kijken en/of meetrainen?
Stuur dan een e-mail naar

De eerste 3 maanden train je gratis mee!

Wil je lid worden?
Vul dan in en kijk voor de contributie