Nieuw bestuurslid (Piet van den Deijssel)

Mijn naam is Piet van den Deijssel en sinds kort ben ik onderdeel van het bestuur van Rugby Club Spakenburg.

Ik was in 1979 een van de eersten die zich als lid aanmelde bij RC Spakenburg bij de oprichting in de BU2. Ik begon gelijk als wedstrijdsecretaris, maar aangezien wij principieel niet op zondag speelden en ik op zaterdag altijd moest werken ben ik na twee jaar naar RC Hilversum gegaan.

Daar ik moeilijk nee kon zeggen, heb ik veel voor onze sport gedaan. O.a. artikelen schrijven voor dagblad ‘De Gooi en Eemlander’, wat ik nog steeds doe. Ik ben ook een aantal jaren rugbyverslaggever voor ‘de Volkskrant’ en ‘Het Parool’ geweest.

Op zondagen zorgde ik ruim 20 jaar dat de uitslagen van de Ereklasse naar de media gingen zoals ANP, teletekst etc. Verder heb ik een aantal jaar in de PR commissie van Rugby Nederland gezeten, toen nog Nederlandse Rugby Bond. En ik heb het district Midden vertegenwoordigd met Hans Peter van Heusden.

Ook was ik zes jaar teammanager van de Nationale heren XV en VII en liaison officer, of wel gastheer, voor Nationale teams die in en tegen Nederland speelden.

Tenslotte heb ik vier jaar op het bondsbureau gewerkt als competitie manager. En jaren als wedstrijdsecretaris in het bestuur van Rugby Club Hilversum.

Ruim een jaar geleden ben ik weer teruggekomen op het oude nest, iets wat ik veel eerder had moeten doen. Het rugby is in de periode van onze oprichting tot heden heel erg veranderd. Wij ontvingen veel buitenlandse teams en de derde helft was er altijd met zingen en gekke spelletjes. De gezelligheid was er op veel andere clubs niet meer en de spelers en tegenstanders waren na de wedstrijd weer snel verdwenen. Rugby Club Spakenburg heeft dat nog wel en veel clubs komen dan ook graag naar ons clubhuis op de Vinken evenals scheidsrechters die ook graag naar ons komen omdat ze bij ons gewaardeerd en met respect behandeld worden.

Komend seizoen gaan we met twee heren en één dames team de competitie in en onze jeugd blijft groeien. Het is mij dan ook een eer weer deel te zijn van de club met karakter en ik ben blij dat ik een steentje kan bijdragen om onze club in Nederland en daar buiten een nog grotere naam te mogen geven en sportief naar een hoger niveau te brengen.

Dit bericht heeft 1 reactie

1. Gefeliciteerd Piet,

Terug op het oude nest. Ik heb heel veel met Piet gespeeld vanaf de jaren ’80 voornamelijk bij Hilversum maar ook voor Spakenburg met een
    aantal andere jongens van Hilversum als een aantal leden op de markt moest staan en de club weer spelers tekort had. Op ons kon altijd
    een beroep worden gedaan. Ben ook nog met de club (als lid van RCH) mee geweest naar Wales waar voor sommige jongens bier drinken
    belangrijker was dan een wedstrijd spelen. Ik was afgelopen seizoen uitgenodigd bij de wedstrijd Spakenburg – AAC.
    Wat me opviel was dat een bestuurslid door de toespraak van de tegenstander praatte. Een doodzonde in rugby. Wanneer je tegenstander
    gaat speechen dan dien je je mond te houden. Verder wil ik jullie meegeven dat na een wedstrijd minstens de muziek een uurtje uitgaat
    om te socializen en om eventueel te zingen. Ga niet dezelfde fout in als Hilversum de laatste jaren gedaan heeft..de muziek aan en de TV
    net of je in je eigen huiskamer zat/zit. Ik wens jullie vele sportieve successen en wees maar zuinig op Pietje ..het 1000- dingen doekje!!