2022-02-05 | RCS1 – The Bulldogs | 13-03

Pittige en spannende wedstrijd voor de rugbyclub

Na 2 maanden geen wedstrijd meer te hebben gespeeld mochten de heren van Rugbyclub Spakenburg eindelijk op zaterdag het veld weer op om de gasten de Bulldogs uit Almere te ontvangen.

De wedstrijd van afgelopen zaterdag was een belangrijke, want als Spakenburg deze weet te winnen tegen de nummer 2 zal de nummer 1 positie voor de eerste fase veilig worden gesteld.

In de eerste 15 minuten speelde de wedstrijd zich vooral af op de helft van Spakenburg. De Bulldogs wisten flinke druk uit te oefenen op de Spakenburgse verdediging. Na een overtreding aan de Spakenburgse kant konden de Bulldogs een penalty benutten tussen de palen en stond het na 14 minuten 0-3.

Na 20 minuten begon Spakenburg beter in het rimte te komen en werd ook de opvolging beter, steeds vaker speelde de wedstrijd zich nu af op de helft van de Bulldogs. In de 28e minuut was er op de middellijn een scrum in het voordeel van Spakenburg. Victor Franzel pakte flink wat meters mee, daarna volgende een aantal fase waarna de bal in de lijn belande. In een ruck situatie vlak voor de try lijn zag Jordan Elliot een gat in de verdediging en wist daar mooi gebruik van te maken en kon hierdoor in de 30e minuut de score voor Spakenburg openen met 5-3.

Vlak voor de rust kreeg Juan Pablo Inverni nog een gele kaart voor een gevaarlijke tackle waardoor hij 10 minuten lang het veld moest verlaten en Spakenburg met 14 man verder speelt.

Vrij vlot in het begin van de tweede helft maakte de Bulldogs een overtreding welke Tristan Lamme met een penalty kick tussen de palen wist te benutten en de score uitbreide tot 8-3. Spakenburg was steeds vaker aanwezig op de helft van de Bulldogs. Rond de 48e minuut werden er meerdere fase opgezet, vanuit een scrumsituatie ging de bal de lijn in richting winger Job Heinen die het net niet kon afmaken. Met nog 2 fases erna van de voorwaartsen wist Maximo Pelegrini met goede opvolging de bal achter de lijn te drukken. 13-3.

De laatste 30 minuten van de tweede helft ging het redelijk gelijk op, beide teams streden nog steeds keihard voor de meters en Spakenburg moest door een gele kaart nogmaals een man missen voor 10 minuten. Het was te merken dat de spelers al 2 maanden geen wedstrijd meer gespeeld hadden, ook in combinatie met de koude wind kwam het spel enkele keren stil te liggen door spierkrampen aan beide zijdes. Uiteindelijk werd er niet meer gescoord en kan Spakenburg de punten bijschrijven met een eindstand van 13-3. Hiermee is de eerste plaats in de eerste fase van de competitie veiliggesteld met nog 1 wedstrijd zaterdag te gaan in Den Helder.

Bekijk de volgende 50 foto's >> Fotografie: Niels van Kesteren
Link naar: Google Photos