2021-10-23 | RCS – ’t Gooi 3 | 52-12

Zegereeks rugbyclub duurt voort

Afgelopen zaterdag hadden de heren van de lokale rugbyclub bezoek van RC ’t Gooi 3 uit Naarden. Het Gooise team bestond uit heren met de nodige jaren rugby ervaring wat ook wel te zien was aan de hoge gemiddelde leeftijd. Beide teams zaten ruim in de wisselspelers en vorig jaar net voor de lockdown wist Spakenburg uit met 7-8 de wedstrijd krap aan te winnen.

De eerste 10 minuten was het meteen hard op hard en bleef de bal voornamelijk bij de voorwaartsen aan beide zijde. Na een aantal acties voor het try gebied van het Gooi, ging de bal de lijn in richting de hoek, werd een ruck opgezet en wist Sander van Wincoop de bal op te pikken en met een mooie draaibeweging zijn actie af te maken, conversie werd gemist en na 13 minuten stond Spakenburg met 5-0 voor. Rond de 20 minuten stond Spakenburg weer regelmatig aan te kloppen bij het Gooi om te gaan scoren, na meerdere overtredingen achter elkaar vlak bij de try lijn aan de Gooise kant besloot de scheidsrechter een penalty try toe te kennen aan Spakenburg waarmee de score verder werd uitgebreid naar 12-0. In de 23e minuut wilde Wouco de Graaf een penalty bal uitschieten Zodat vanaf daar de line-out zou onstaan met ingooi van Spakenburg, alleen stond er een speler van het Gooi langs de lijn die de bal weer naar binnen sloeg en hem hiermee in het spel hield, hier anticipeerde Julian Beukers goed op, wist de bal te onderscheppen en kon zijn run afmaken met een try onder de palen. Inclusief conversie van Wouco de Graaf stond het ondertussen 19-0. 2 minuten later was het Gooi eindelijk wakker, ze zette een mooie actie op die over de hele breedte van het veld ging, de bal belandde in de hoek bij oud Spakenburg speler Willem te Voortwis en hij wist daarna tegen zijn voormalige club te scoren. Na 24 minuten stond het 19-7. Spakenburg begon in de loop van de eerste helft meer de lijn op te zoeken en dit was ook te merken, in de 27e minuut was het Ruben Ruizendaal die scoorde en daarna 10 minuten later ook Jaap Duijst. Beide conversies werden gescoord door Wouco de Graaf en Spakenburg ging met een ruime 33-7 voorsprong de rust in.

In de tweede helft ging het weer meer wat gelijk op, in de 45e minuut won Spakenburg haar eigen line-out, ging de bal de lijn in, wist Mark Schutte een mannetje weg te trekken en gaf de bal door in de hoek aan Jaap Duijst, deze wist hem daarna in de hoek af te maken met een try. 38-7. 4 minuten daarna wist Mark Schutte weer met een behendige snelle actie de tegenstanders op het verkeerde been te zetten en de stand nog verder uit te breiden naar 45-7. Het Gooi had nog geen zin om op te geven en bleven keihard weerstand bieden op zoek naar kansen, deze kregen ze met een mooie opgebouwde actie via de lijn die Spakenburg niet kon tegenhouden, het Gooi wist de actie af te maken met een try. 45-12. Daarna duurde het weer even voordat er een score zou gaan vallen, in de 75e minuut na een gewonnen scrum van Spakenburg kreeg Tristan Lamme de bal van Jonathan Rijswijk, wist zeker 5 tegenstanders van zich af te houden en kon het afmaken met een try, inclusief de conversie die hij zelf scoorde eindigde Spakenburg de wedstrijd met een 52-12 overwinning. Aankomende zaterdag is een weekend rust, waarna Spakenburg de week erop weer thuis mag spelen tegen Rugbyclub Rush uit Schagen.

Bekijk de volgende 50 foto's >> Fotografie: Niels van Kesteren / Wouter Koelewijn
Link naar: Google Photos