2010-03-06 | Castricum III – RCS | 7-24

Blauwwitte rugby trein nadert eindstation

Afgelopen zaterdag mocht de plaatselijke rugbyclub afreizen naar Castricum om daar de 16e wedstrijd van dit seizoen te spelen. Met nog 3 wedstrijden te gaan en maar 4 puntjes voorsprong, moest Spakenburg alle zeilen bij zetten, wilden ze nog voor het kampioenschap gaan. Castricum is altijd een zware tegenstander, dus Spakenburg wist wat het te doen stond.

De eerste helft was de blauwwitte trein al goed op stoom en dat leverde al binnen 5 minuten de eerste try op. Het was Jurgen de Graaf die een try drukte voor de rugbyclub Spakenburg. Castricum bleef echter ook goed spelen en wist 11 minuten later ook een try te drukken, wat de stand op 7-5 bracht in het voordeel van Castricum.  6 minuten voor tijd kreeg Spakenburg een goede kans om een try te maken en benutte deze ook. Het was Gert-Jan Berghuis die zijn eerste try mocht drukken voor de plaatselijke rugbyclub.

In de 2e helft bleef Spakenburg de druk er goed op houden, door een paar verse wissels in te brengen. Toch duurde het even voordat er een goede kans ontstond. Deze keer was het Wouter Koelewijn die een gat zag aan de zijkant van het veld, maar met nog een meter te gaan, werd hij door een overtreding neergehaald. De scheids besliste dat deze overtreding zo zwaar was, dat er een penalty try  toegekend werd aan de kant van Spakenburg. Een paar minuten later is het Matthias Nagel die een 4e try drukt voor rugbyclub Spakenburg, wat betekende dat de bonuspunt in de knip zat. Desondanks bleef Castricum sterk en moest Spakenburg blijven ballen om de voorsprong te behouden. Na 80 minuten spelen, klonk het eindsignaal en was de stand 7-24 voor de Heinen & Hopman brigade.

Spakenburg kwam afgelopen zaterdag met 5 punten terug uit Castricum. Wat Spakenburg echter niet verwachtte, was dat de dag erop Utrecht verloor van de Bulldogs en  daarom maar 2 punten mee naar huis namen. Dit betekent dat Spakenburg aanstaande zaterdag al kampioen kan worden. De blauwwitte karavaan vertrekt zaterdag om 1 uur richting Naarden, waar ze tegen RC ‘t Gooi zullen spelen.  (JK&RH)

Bekijk de foto’s

Bekijk de volgende 50 foto's >>

Fotografie: Niels van Kesteren

Dit bericht heeft 16 reacties

1. Gefeliciteerd RCS. Cas uit is altijd lastig Succes de laatste 2 wedstrijden!!!

2. Juist het gooi met 5 punten winnen en dan zijn we er jongens. 71 + 5 =76
    Den helder kan als ze alles winnen 50 + 25 = 75
    Utrecht als ze alles winnen 59 + 15 = 74

Nu heb ik echt verschrikkelijk zin in zaterdag KAMPIOENEN.

3. wordt zaterdag giga knallen. Eerst de punten binnen halen en dan feesten.

maar let op we moeten eerst winnen met bonus punt voordat we kampioen zijn.

4. jongens ik kan waarschijnlijk niet mee doen een zaterdag (check filmje 1e helft 8:30) maar ik zal er zeker bij zijn om jullie te steunen

1. -kniebanden verrekt
        -enkelbanden ingescheurd
        -deze week foto’s maken als de zwelling blijft zitten

1. Mag ik ook nog even een paar foto’s maken of kunnen we die van jou op de site zetten?

Het is niet mogelijk een reactie te plaatsen.