2010-02-27 | Utrecht II – RCS | 22-8

Spakenburg met beide benen op de grond.

Afgelopen zaterdag stond er voor de plaatselijke rugbyclub een topper op de lijst, ze moesten namelijk tegen Utrecht spelen. Naast Spakenburg en Utrecht heeft ook nog Den Helder een kans om kampioen te worden. Spakenburg had een voorsprong opgebouwd in het tussenklassement en met nog 4 wedstrijden te gaan, kon Spakenburg met winst tegen Utrecht een hele grote stap naar het kampioenschap zetten.

Spakenburg begon de wedstrijd goed en kwam binnen 10 minuten op voorsprong. Door veel openspel was de verdediging van Utrecht verzwakt en door een goede opvolging van Spakenburg, wist Wouter Koelewijn de eerste try te drukken. Nog geen 5 minuten later weet Utrecht dit te beantwoorden met ook een try, wat de stand weer naar 5-5 bracht.  Hierna nam Utrecht nog 2 keer een penalty kick op de palen, maar deze beide kansen misten het doel.

Na de rust kreeg Utrecht opnieuw een kans om op de palen te kicken. Ditmaal wist Utrecht de bal tussen de palen door te schieten en zo op voorsprong te komen. De Heinen & Hopman brigade liet het hier niet bij zitten en wist heel snel weer op gelijke hoogte te komen. Door een fout bij Utrecht kreeg Spakenburg een penalty kick mee en het was Jan Koelewijn die hem tussen de palen door schoot wat de stand op 8-8 bracht. In de slotfase was het toch Utrecht die sterker was en wist 2 keer over een try te drukken, wat de stand op 22-8 bracht. De laatste 10 minuten van de wedstrijd moest Spakenburg laten zien wat het waard was om de 4e try tegen te houden van Utrecht en dit lukte ook, wat betekende dat Utrecht toch nog een bonus punt mis liep.

Met dit verlies blijft de plaatselijk rugbyclub op nummer 1 staan wat betekent dat ze zelf nog het kampioenschap in handen hebben. Met nog 3 wedstrijden te gaan tegen de nummer 2, 5 en 6 is nog alles mogelijk.

Bekijk de foto’s

Fotografie: Niels van Kesteren

Dit bericht heeft 10 reacties

1. dat word knallen !!! gaan als de brandweer en we gaan ze laten zien wie de kroon verdient !!!

2. mannen,
    allereerst, ondanks de uitslag, leuk om weer te spelen. als driekwarters hebben we in ieder geval een mooie rugbyles gehad van utrecht.
    verder: zaterdag a.s. (castricum) ben ik er niet bij. we spelen met de jeugd om half 11 in den bosch dus dat ga ik niet redden helaas.

3. jongens kop omhoog weer die laatste 3 wedstrijden weer voor honderd procent er tegenaan

1. Misschien een beter idee om in het vervolg 12 hoog blonde cheerleaders in te zetten!

Het is niet mogelijk een reactie te plaatsen.