2023-01-21 | Haarlem 2 – RCS1 | 38-42

Spannende en harde wedstrijd voor de rugbyclub

Door een bevroren veld in Spakenburg werd in overleg met de tegenstander besloten de wedstrijd om te draaien. Om 17:00 mocht Spakenburg gaan spelen in Haarlem tegen Haarlem 2 op kunstgras.

Spakenburg begon fel en liet zien gekomen te zijn voor een overwinning. Binnen enkele minuten opende Spakenburg de score al vrij vlot met een try van Arno Mastenbroek onder de palen. Inclusief de conversie van Ruben Ruizendaal stond Spakenburg gelijk al met 0-7 voor. Het duurde 20 minuten voordat Haarlem echt kon antwoorden met een gestolen bal wisten ze flink meters te maken. Vlak voor de trylijn werd deze actie nog tegengehouden maar door de goede opvolging maakte Haarlem de actie af en scoorde, 7-7. Een paar minuten later wisten Arie-Tjerk Razoux Schultz en Jaap Duijst goed samen te werken en kon Jaap Duijst deze actie afmaken. Ook de conversie van Ruben Ruizendaal was weer raak, 7-14. De wedstrijd golfde heen en weer en een paar minuten later was het dan ook weer raak aan de kant van haarlem met een antwoordt, 12-14. In de laatste 10 minuten van de eerste helft wist Spakenburg het spel geheel hun zijde op te trekken. De score werd dan ook verder uitgebreid door een try van Maximo Pelegrini en Arie-Tjerk Razoux Schultz. Ook beide conversies werden weer raak geschoten door Ruben Ruizendaal en zo ging Spakenburg met een verdiende 12-28 voorsprong de rust in.

In het begin van de tweede helft was Ruben Ruizendaal niet te stoppen, vanaf zijn eigen 22 meter gebied zetten hij het op een lopen en wist meerdere tegenstander op het verkeerde been te zetten. Na een lange sprint drukte hij de bal onder de palen en wist wederom zijn conversie te benutten, 12-35. Nadat Haarlem een aantal tactische wissel had toegepast werden ze sterker en kreeg Spakenburg meer moeite met ze. Haarlem wist in de 54e, 64e en 74e minuut te score en brachten hierdoor de stand terug naar een spannende 31-35. In de laatste paar minuten van de wedstrijd was het echter weer Ruben Ruizendaal die voor wat verlichting zorgde en ook de conversie meepakte, 31-42. In de slotfase van de wedstrijd, in de 79e minuut, was het Haarlem die nogmaals wist te scoren waarna het nog even erg spannend werd tot het fluitsignaal. Spakenburg moest 2 minuten lang op de eigen trylijn flink verdedigen totdat Haarlem een knock-on maakte en de scheidsrechter de wedstrijd affloot. Spakenburg weet hierdoor deze harde en spannende wedstrijd met 38-42 te winnen.

Scoreverloop

“02 0-7 Try Arno Mastenbroek, Conv Ruben Ruizendaal