2023-03-18 | RCS1 – AAC 2 | 69-07

Afgelopen zaterdag pakte Rugbyclub Spakenburg weer maximale punten met een ruime score tegen AAC2 uit Amsterdam onder toeziend oog van de vele aanwezige sponsoren, genodigde en supporters tijdens de sponsor en familie dag.

Spakenburg opende al vrij snel in 2e minuut met een try van Sander van Wincoop. En binnen de eerste 10 minuten wisten Paul Laban en Ruben Ruizendaal de score al verder uit te breiden naar 19-0. Daarna begon AAC meer tegenstand te bieden en moesten de Spakenburgers er een tandje bij zetten. In de 24e minuut kickte Jeffrey Nuijten de bal naar voren welke geblokt werd door AAC, Arie-Tjerk weet deze bal op te vangen en manoeuvreerde zich op hoge snelheid langs meerdere tegenstanders heen om de bal uiteindelijk achter de palen te drukken. Ook de conversie van Ruben Ruizendaal was raak. 26-0. 8 Minuten later was het Paul Laban die door de verdediging van AAC wist te breken en de score nog verder kon uitbreiden. 33-0. Vlak voor de rust was het AAC die meerdere pogingen deed te scoren bij Spakenburg, door herhalende overtredingen vanuit de Spakenburgse verdediging kende de referee een penalty try toe en een gele kaart voor Spakenburg. In de laatste minuut voor de rust profiteerde Ruben Ruizendaal nog van een penalty kick op de palen en ging Spakenburg met een 36-7 voorsprong de rust in.

In de tweede helft ging het weer wat meer gelijk op, Spakenburg speelde als een goed geoliede machine en wisten aanval na aanval van AAC af te vangen en zelf als team goede aanvallen op te bouwen. In de 48e minuut was het Jonathan Rijswijk die scoorde en 10 minuten later Arno Mastenbroek. Beide conversies waren ook weer benut door Ruben Ruizendaal. (50-7) In de laatste 10 minuten van de wedstrijd pakte de coach Krijn Twigt nog even een try mee en vlak voor het einde van de wedstrijd wist Arie-Tjerk in de 78e minuut te scoren en maakte hij zelf de conversie. 62-7. Nog geen 2 minuten daarna in de laatste minuut van de wedstrijd was het wederom Arie-Tjerk die scoorde die ditmaal vanuit zijn eigen try gebied elke tegenstander die in zijn wegstond voorbij kon lopen en sloot hiermee Jonathan Koelewijn af met de conversie tussen de palen. De wedstrijd werd afgefloten en Spakenburg pakte de winst met 69-7.

Scoreverloop
“02 5-0 Try Sander van Wincoop