2022-03-19 | Alkmaarse – RCS1 | 17-24

Rugbyclub weet het spannend te maken in en tegen Alkmaar

Afgelopen zaterdag ging de rugbyclub op pad naar Alkmaar om aan te treden tegen de Alkmaarse Rugbyclub. De ervaring leert dat dit vaak een fysieke wedstrijd is bij Alkmaar en dat was ook wel terug te zien op het veld.

Spakenburg kon na 15 minuten de wedstrijd openen met een try van Jaap Duijst, deze kreeg de bal zo in zijn handen geschoten en had vrij baan om zijn actie af te kunnen maken. Ook de conversie werd benut door Tristan Lamme en Spakenburg stond hierdoor al met 0-7 voor. 10 minuten later wist Ruben Ruizendaal de score verder uit te breiden, met een mooie break door de lijn heen kon hij zijn try drukken en ook deze keer wist Tristan Lamme de conversie mee te pakken. 0-14. Nog geen 5 minuten later was het nogmaals Ruben Ruizendaal die behendig en snel zijn tegenstanders van zich af kon houden en de try in de hoek maakte. De conversie ging dit keer op de paal en dus na 32 minuten stond Spakenburg voor met 0-19. Alkmaar begon hierna steeds dreigender te worden en kwam meerdere keren aankloppen op de trylijn van Spakenburg. Vlak voor de rust was het Alkmaar die na meerdere pogingen uiteindelijk door een snel genomen penalty door de Spakenburgse verdediging heen te breken en stond het met rust 5-19 voor Spakenburg.

In de tweede helft wist Jonathan Koelewijn in de 46e minuut de stand verder uit te breiden naar 5-24. Daarna zag je Alkmaar steeds meer in flow komen en profiteren van de fouten welke gemaakt werden aan de Spakenburgste zijde. In de 49e en 53e minuut was het Alkmaar welke de score wist terug te dringen naar 17-24 en vanaf dat moment was alles nog mogelijk. In de laatste 25 minuten van de wedstrijd was Alkmaar erg veel in de aanval welke elke keer niet door de Spakenburgse verdediging heen kon komen. Strijdend tot het eindsignaal was het uiteindelijk Spakenburg die met een 17-24 overwinning er vandoor ging.