2022-03-05 | RCS1 – Haarlem 2 | 17-27

Haarlem te sterk tijdens spannende rugbywedstrijd op de vinken

Afgelopen zaterdag startte na enkele weken rust eindelijk de tweede fase van de competitie met meteen een pittige tegenstander RFC Haarlem 2 waar de vorige keer de winst net aan naar Spakenburg ging.

De eerste 10 minuten van de wedstrijd speelde dit zich vooral af op de helft van Haarlem. Na een penalty kick tussen de palen van Wouco de Graaf in de 13e minuut was het Spakenburg die de score kon openen met 3-0. Daarna begon Haarlem meters te maken en werd het spel meer verplaatst naar de helft van Spakenburg. Na 20 minuten wist Haarlem vanuit een gewonnen scrum met hun nummer 8 door te breken met daarna 1 fase ging de bal de lijn in en wisten ze te scoren. 3-7. Het bleef redelijk gelijk op gaan, 5 minuten voor tijd pakte Spakenburg nog een gele kaart door een hoge tackle waardoor ze met 14 man 10 minuten verder moesten spelen. 1 minuut voor het einde van de eerste helft kon Haarlem nog een penalty benutten en ging Spakenburg met een 3-10 achterstand de rust in.

In de 57e minuut van de tweede helft bouwde Spakenburg een mooie aanval op. Ruben Ruizendaal wist vanuit de centerpositie flink wat meters te maken en ging uiteindelijk naar de grond. De bal ging direct de lijn verder in waarna de voorwaartsen fases bleven opzetten en balbezit konden behouden.

Na een scrum in het voordeel van Spakenburg ging de bal door naar Gideon van Kleij welke zijn actie kon belonen met een try. Inclusief de conversie stond het weer gelijk met 10-10. Spakenburg verzwakte daarna even waarvan Haarlem goed wist te profiteren met 2 try’s kort achter elkaar in de 61e en 63e minuut. 10-22. Met nog 13 minuten op de klok wist Maximo Pelegrini te score nog terug te brengen op 17-22. In die laatste 13 minuten was alles nog mogelijk voor Spakenburg maar Haarlem bleef druk uitoefenen en verzilverde uiteindelijk de winst met een try in de laatste minuut. Met een 17-27 overwinning was het dit keer Haarlem die met de punten naar huis ging.

Bekijk de volgende 50 foto's >> Fotografie: Niels van Kesteren
Link naar: Google Photos