2020-10-03 | ’t Gooi 3 – RCS 1 | 7-8

Winst voor de rugbyclub in zenuwslopende wedstrijd.

In de ochtend ging de jeugd een combinatie van spelers van Spakenburg, Bilthoven en Amersfoort (Eemland) de strijd aan met de Oisterwijk Oysters. Vanaf het begin gingen beide teams gelijk op er was veel strijd op het veld. Na hard werken van Sven de Boer en de voorwaartsen in de scrum werden de eerste tries gescoord door Eemland.
De Spakenburgse speler Marc-Jan Koops scoorde na een geweldige demarrage over het veld. Na rust was de organisatie een beetje zoek bij de jongens waardoor de Oysters terug konden komen. De laatste minuten waren erg spannend maar de winst werd uiteindelijk binnen gesleept met 26-17.
De heren van de rugbyclub gingen zaterdagmiddag, zonder publiek, op pad naar Naarden om daar aan te treden tegen ’t Gooi 3. De eerste competitie en officiële wedstrijd sinds de Covid19 uitbraak in maart. Wat vooraf als zware wedstrijd werd beschouwd bleek na 80 minuten ook waarheid. 2 sterke teams waren dan ook aan elkaar gewaagd.
Vanaf de eerste minuut ging het hard op hard. In de 5e minuut kreeg RC Spakenburg een penalty mee waar dan ook direct de palen werden gezocht. Wouco de Graaf wist de penalty te benutten zodat Spakenburg op 0-3 voorsprong kwam. Gedurende de rest van de eerste helft ging het gelijk op. Beide teams maakte mooie aanvallen en wiste elke doorbraak te verdedigen. De rust werd dan ook ingegaan met 0-3 voorsprong voor RC Spakenburg.

Ook in de tweede helft bleef het lange tijd gelijk op gaan totdat, de sterk invallende, Jonathan de Boer in de 60ste minuut de bal wist te onderscheppen en deze via een snelle break aan Mark Schutte kon meegeven welke de try verzilverde en hiermee de voorsprong uitbreide naar 0-8. Echter het Gooi gaf zich niet gewonnen. Na aanval op aanval op de blauwe try line, welke door goed verdedigen keer op keer afgestopt werden was het in de 77e minuut toch raak. ’t Gooi kwam hiermee terug tot 7-8. Met nog een paar minuten op de klok werd de voorsprong door RC Spakenburg verdedigd en werd de wedstrijd afgefloten met 1 punt verschil. Een zwaar maar verdiend bevochten overwinning. Zonder 3e helft maar met een voldaan gevoel konden de heren weer op huis aan. Aanstaande zaterdag staat de eerste thuiswedstrijd op de planning tegen Ascrum 3.
Volgende wedstrijd:
Zaterdag 10 oktober | RC Spakenburg 1 – ASRV Ascrum 3 | K.O 15:00