2019-03-09 | Haarlem 2 – RCS 1 | 34-05

Rugbyclub blijft aanmodderen in tweede helft van de competitie.

De jeugd ging afgelopen zaterdag in de ochtend op pad naar Rugby Club Eemland te Amersfoort om 2 wedstrijden te mogen spelen. De eerste werd gewonnen en de overige 2 helaas nipt aan verloren.

In de middag mochten de senioren op pad richting Haarlem voor een wedstrijd tegen RFC Haarlem 2. Daar waar de verwachtingen hoog waren aan het begin van het seizoen is de tweede fase zwaar en zit het team in de hoek waar de klappen vallen. Met 16 man ging Spakenburg op pad en beloofde het door de regenachtige en koude weersomstandigheden een zware pot te worden.

Haarlem had het initiatief en wist de eerste 2 try’s te scoren en brachten de stand op 10-0. Spakenburg knokte hard terug en wist Mark Schutte zijn kans te benutten en drukte de bal achter de palen waarna ook de conversie door Wouco de Graaf werd benut en de stand tijdens rust 10-7 was.

In de tweede helft merkte je wel dat Spakenburg een aantal nieuwe spelers had mee spelen en er geen wissels beschikbaar waren na blessures. Hier wist Haarlem dan ook gretig gebruik van te maken en scoorde 3 keer achter elkaar 27-7. Spakenburg vocht hard voor elke meter en doordat er 14 man overbleef op het veld wist Haarlem nogmaals te scoren en bracht de eindstand op 34-7