2018-12-08 | Rush 1 – RCS 1 | 38-00

Rugbyclub de weg kwijt in Schagen.

De jeugd ging in de ochtend richting Utrecht voor een toernooi. 1e wedstrijd tegen RFC Haarlem werd verloren. De tweede tegen de Pink Panthers was winst en de 3e wedstrijd sloten ze het toernooi af met een gelijkspel. Sven de Boer wist zijn eerste try te scoren met een mooie break, 4 jongens hebben hem nog proberen tegen te houden maar dat weerhield hem niet van scoren.

In de middag gingen de senioren op reis richting Schagen voor de laatste competitie wedstrijd tegen RC Rush in de eerste fase. In januari zal de top 6 en de onderste 6 elk hun eigen competitie gaan spelen. Spakenburg was al zeker van een plek in de top 6, maar des te hoger des te meer bonuspunten je hebt als team waar je mee zal starten in de tweede fase.

Door vele blessures waren er diverse oud spelers uit het social team opgetrommeld om aan te vullen en met een compleet team aan de slag te gaan. Rush opende de score in minuut 7 met 7-0. Spakenburg wist sterk te verdedigen maar de acties zelf niet af te maken. Uiteindelijk was het Rush die 5 minuten voor rust scoorde en de ruststand bracht op 12-0.

In de eerste 20 minuten van de tweede helft scoorde Rush in de 44e, 50e en 57e minuut wat de stand bracht op 31-0 en liep Spakenburg achter de feiten aan. In de laatste 20 minuten heeft Spakenburg alles gegeven om het spel nog proberen om te draaien maar helaas antwoordde Rush met een try in de 76e minuut waarmee de eindstand bleef staan op 38-0 en dit de grootste nederlaag was van het seizoen.

Spakenburg heeft nu 5 weken rust voordat de tweede fase zal starten. Hopelijk voldoende tijd om aan te sterken en weer op volle kracht te zijn.

‘07 07-00 Rush 1
‘35 12-00 Rush 1