2018-10-13 | Den Helder 1 – RCS 1 | 26-15

RC Spakenburg verliest voor het eerst dit seizoen
Afgelopen zaterdag stond de zware uitwedstrijd tegen Den Helder op de agenda. Beide teams hadden de eerste 4 wedstrijden gewonnen. Spakenburg ging gehavend door enkele blessures en ziekte op weg naar de kop van Noord-Holland. Wouter Koelewijn was na een jaar blessureleed voor het eerst weer aanwezig. Deze sterspeler opende de score door mooi aanvallend spel waarbij de ruimte werd gezocht: 0-5.
Den Helder nam daarna het initiatief en drukte 3 try’s achter elkaar via hun lijn waarvan zij 2 conversies verzilverden: 19-5.
Vlak voor rust kwam Spakenburg met veel moeite 10 meter voor de try lijn van de tegenstander. Daar zag Fernando Rijswijk, ook wel genaamd The Beast, de kans om tussen de tegenstanders door te glippen en met een snoekduik de bal net achter de trylijn op de grond te drukken!
De tweede helft kwam Spakenburg beter in het spel. Toch was het Den Helder die kon scoren en de conversie raak schoot: 26-10. Spakenburg had nog 1 troef: Jurgen de Graaf; normaal spelend in het social team. Deze zeer ervaren speler liet zien dat hij het nog niet verleerd was! Op het juiste moment kreeg hij de bal in zijn handen, tegendraads lopend, 2 man op het verkeerde been zettend, drukte hij zijn try in de hoek: 26-15. Dit was tevens de eindstand.
Aanstaande zaterdag om 3 uur op De Vinken staat de zware match tegen Diok 3 op het programma.
Volgende wedstrijd:

Zaterdag 20 oktober 2018 | RC Spakenburg 1 – RC Diok 3 | 15:00