2018-01-27 | The Wasps – RCS | 00-47 (beker)

Rugbyclub Spakenburg door naar de kwartfinale

De jeugd begon de ochtend met een toernooi in Naarden. De benjamins wisten al hun wedstrijden te winnen en ook de mini’s kwamen een heel eind met 3 van de 4 wedstrijden winst.

Daarna waren de senioren om half 3 aan de beurt in Nijmegen. Hier stond de tweede bekerronde gepland. Door enkele blessures en een heersende griep werden de lokale rugbyers aangevuld door spelers uit het Social team.

Spakenburg begon de wedstrijd sterk en wisten binnen 15 minuten 3 keer te scoren wat de stand bracht op 0-21. Na een minuut of 20 was Spakenburg het even kwijt en door diverse fouten en overtredingen wisten ze in de eerste helft niet meer te scoren. The Wasps zijn nog een aantal keer dicht bij de try lijn geweest maar wisten geen punten te pakken.

In de tweede helft kreeg Spakenburg de smaak weer te pakken en hadden The Wasps niet veel meer in te brengen. Door slimme en snelle acties wisten de Spakenburgers meerdere keren door te breken en uiteindelijk de wedstrijd af te sluiten met 0-47.