2018-02-24 | Maraboes 1 – RCS 1 | 94-03

RC Spakenburg verliest van koploper

Afgelopen zaterdag gingen de heren van Rugby Club Spakenburg op pad naar Maastricht waar gespeeld werd tegen de Maraboes. Een wedstrijd die ondanks de kou mede door een kunstgrasveld wel gespeeld kon worden. Thuis werd deze wedstrijd net aan verloren met 15-18 maar gezien de krappe selectie en de blessurebank op dit moment wisten de spakenburgers dat het een moeilijke pot zou gaan worden.

De Maraboes hebben een fitte en grote selectie en nog geen enkele wedstrijd verloren dit seizoen. Dat was ook terug te zien in hun spel van afgelopen zaterdag. In de eerste helft wisten de Maraboes al 8 keer te scoren en hiermee de stand in de rust al op 46-0 te zetten.

Gedurende de tweede helft wisten ze deze score verder uit te breiden. In de 60e minuut was het Wouco de Graaf die een penalty kick tussen de palen wist te benutten en de 0 voor Spakenburg van het bord kon halen. Uiteindelijk werd er nog een aantal keer gescoord door de Maraboes wat de eindstand bracht op 94-3. Ondanks dit zware verlies blijft Spakenburg derde staan in de competitie en mogen ze komende zaterdag thuis spelen tegen de Wallaby’s uit Venlo.

Zaterdag 3 maart: RC Spakenburg – EVRC the Wallaby’s | 15:00