2009-11-21 | Den Helder – RCS | 17-20

De blauw witte trein blijft onverslagen

Afgelopen zaterdag mochten onze rugby jongens afreizen naar het noorden en om precies te zijn naar Den Helder. Hier trof Spakenburg de laatste tegenstander aan uit de eerste competitie helft. Na vorige week net Utrecht te hebben verslagen was het afgelopen zaterdag de beurt aan Den Helder.

Spakenburg mocht de eerste helft de kick-off nemen met de zon in de rug. Na 12 minuten gespeeld te hebben had Spakenburg de kans om de eerste try te maken. Den Helder werd helemaal terug gedrongen op de eigen try lijn. Door een fout in de verdediging van Den Helder wist Jurgen de Graaf  een gaatje te vinden en drukte zo de try voor Spakenburg. Jan Koelewijn benutte de conversie wat de stand op 0-7 zette. Hierna kwam Spakenburg onder druk van Den Helder en verzette zich hier een tijd tegen, maar toch in de 30e minuut wist Den Helder een try te maken en zo de stand gelijk te zetten.  Even later maakte Den Helder een overtreding wat het voor Spakenburg aantrekkelijk maakte om een kick op de palen te nemen, dit werd dan ook gedaan door Spakenburg. Jan de Jong plaatste zich achter de bal en nam de kick die tussen de palen door ging. Den Helder wist zich echter goed te herstellen en zette de druk goed op Spakenburg die niet toegaf en vast besloten was om de wedstrijd te winnen. In de 38e minuut wist Den Helder toch een gaatje te vinden in de verdediging van Spakenburg en drukte een try. Spakenburg probeerde nog hun fout te herstellen maar dit lukte echter niet. De stand was op dat moment doordat Den Helder de conversie miste 12-10.  In de laatste actie van de eerste helft wist Den Helder echter weer een try te maken wat de stand bij rust op 17-10 zette.  Tijdens de rust voerde de trainer Peter Beijes een paar wissels door in de lijn en in de scrum.

In de 2e helft  kreeg Den Helder vrij snel een kans om de voorsprong uit te breiden. Ze namen een penaltykick op de palen alleen misten ze deze. Dit was het omslagpunt in de wedstrijd voor Spakenburg. De blauw witte trein kwam op dreef en zette Den Helder goed onderdruk. Dit resulteerde in een fout aan de kant van Den Helder. De Heinen & Hopman brigade pakte de kans aan om dichter bij te komen en schoot de bal tussen de palen door wat de stand op 17-13 bracht. De rugby jongens waren nog maar 1 try verwijderd van de overwinning en wisten de  wedstrijd goed onder controle te houden. In de 78 minuut maakte Den Helder weer een fout en Spakenburg kreeg hier geen voordeel uit. Maarten Schelling zag dat Den Helder nog niet klaar stond en nam de bal en drukte de try voor Spakenburg. De stand was nu 17-20 met nog maar een paar minuten speeltijd. Den Helder probeerde in de laatste minuten nog een paar keer aan te vallen, maar dit was echter tevergeefs want Spakenburg gaf niks toe en won uiteindelijk de wedstrijd.

Hierdoor kunnen we spreken in voetbal taal dat Rugbyclub Spakenburg ongeslagen winterkampioen is en dus goed op weg naar de kampioenschap.

Bekijk de foto’s

Bekijk de volgende 50 foto's >>

Fotografie: Niels van Kesteren

Dit bericht heeft 14 reacties

1. ja ja jongens top prestatie weer geleverd!

Morgen in de avond zal ik proberen het filmpje weer online te krijgen!

Mooi feestje in de bus op de terug weg ook trouwens!

2. super boy’s.

ga zo door hé,laat deie blauwe trein pas stoppen als het kampioenschap binnen is.

heel veel succes en vooral heel erg veel speelplezier.

3. Den Helder uit altijd lastig.

Waanzinnig goed. Het wordt weer tijd voor een uit tenue (smoking misschien).
    Om nog meer indruk te kweken bij de tegenstander en het staat wel goed ook op de kampioens receptie bij de burgemeester.

Gr,
    Roel

1. anton,als je zo door gaat met filmen ga je nog steven spielberg nog voorbij.
      en net wat jan zegt we krijgen er kippevel van .
      top jongen ga zo door.

4. Die van mij komen morgen. Toch wel lastig als je ze niet gelijk na de wedstrijd kan doen.
    Even geduld nog en voorlopig mag je je vergapen aan de prachtige fotos van Linda.

5. worden er nou ook al statistieken bijgehouden op de site? dit begint wel heel erg professionele vormen aan te nemen . . .

1. Als je nog andere ideeën hebt voor statistieken dan hoor ik dat graag.
      Was al een balletje opgegooid over trainingsopkomsten.

Het is niet mogelijk een reactie te plaatsen.