2009-11-14 | RCS – Utrecht II | 6-5

Rugbyclub beleeft triller op eigen veld.

Afgelopen zaterdag speelde de plaatselijke rugbyclub thuis tegen Utrecht. Na Amersfoort en ook Rotterdam eerder dit seizoen te hebben verslagen stond Utrecht ook bij Spakenburg op het verlanglijstje.  Spakenburg staat dit moment 1e in de competitie en Utrecht 3e.

Op een zeer drassig veld mocht Utrecht de kick-off nemen.  Spakenburg  begon goed en kreeg in het begin van de wedstrijd de kans om een kick op de palen te nemen alleen werd deze gemist. Spakenburg probeerde door de sterke verdediging van Utrecht heen te komen, maar dit lukte niet. In de 36e minuut kreeg Spakenburg opnieuw de kans om op voorsprong te komen door middel van een penalty kick. Deze keer plaatste Jan de Jong zich achter de bal en schoot deze tussen de palen door wat de stand op 3-0 zette. Aan het einde van de eerst helft maakte de sterke scrum van Utrecht een try wat de stand naar 3-5 bracht.

De 2e helft mocht Spakenburg de kick-off nemen en startte sterk. Na een paar goede aanvallen van de Heinen&Hopman brigade stond Utrecht op haar eigen try lijn. Spakenburg kon de aanval net niet afmaken en kwam maar een half metertje tekort. Even later kreeg Spakenburg een penalty kick door een overtreding van Utrecht en benutte deze ook. Wat de stand op 6-5 bracht. Utrecht die de hele wedstrijd al sterker was dan Spakenburg werd in de laatste 20 minuten nog sterker en  dreef Spakenburg helemaal terug op haar eigen try lijn. Hier heeft Spakenburg de rest van de wedstrijd ook gestaan.  Maar dan na 80 minuten hoorde Spakenburg het verlossende eind signaal en won met 6-5 van Utrecht.

Volgende week mogen onze rugby jongens afreizen naar Den Helder die op dit moment nummer 2 staat in de competitie.

Bekijk de foto’s

Fotografie: Niels van Kesteren

Dit bericht heeft 8 reacties

1. top inzet mannen. om omhoog te gaan hebben we meer van dit soort wedstrijden nodig.

Jullie mogen nu maar 1 dag tevreden blijven daarna weer scherp voor volgende week

1. volgens mij hadden ze ook aardig wat grote jongens lopen als ik het filmpje zo zag. en voor een 1e rij veteraan zoals jij heb ik helemaal zeer groot respect!!!

2. Top gespeeld mannen,als we zo door blijven gaan kunnen we nog heel wat bereiken,
    maar dan moeten we wel blijven trainen met z’n allen.
    dus tot een woensdag…….

3. jongens bekijk het filmpje van anton maar goed zo gaat met die inzet gaan we er volgende week weer tegen aan

ps het filmpje staat al op youtube

Het is niet mogelijk een reactie te plaatsen.