2010-01-23 | RCS – Old Bears | 50-0

Rugbyclub pakt 13e zege op rij.

Afgelopen zaterdag mocht de plaatselijk rugbyclub eindelijk weer spelen. Spakenburg moest tegen De Old Bears uit Rotterdam spelen. De uitwedstrijd had Spakenburg net gewonnen met 7-10.

Vanaf minuut 1 was het duidelijk te zien dat Spakenburg er zin in had. In de 12e minuut opende de blauw-witte trein de score met 7-0. Door een goed verdedigende Spakenburg verliezen de Old Bears de bal en wist Mathias Nagel de 1e try van de wedstrijd te drukken. 10 minuten later was het Arjen Koelewijn die een gaatje in de verdediging vond en hier door heen rende en de score naar 12-0 bracht. Nog geen 4 minuten later wist de Heinen & Hopman brigade de stand naar 19-0 te brengen. Spakenburg bleef goed de druk er op houden en zette de Old Bears terug in haar eigen 22 meter gebied. In de 38 minuut was het Jaap-Willem Roozenmond die een gaatje in de verdediging vond en zo de stand naar 26-0 bracht. In de laatste minuut van de 1e helft wist Maarten Schelling de stand naar 31-0 te zetten. Dit is dan ook de tussenstand na de eerste helft.

De tweede helft gaat Spakenburg door met aanvallen. Dit resulteert dan ook vrijsnel in een try. Na 8 minuutjes te hebben gespeeld wist Spakenburg zijn voor sprong uit te breiden. 2 minuten later was het Jan de Boer die een try druktte. De voorsprong is nu 43-0. Hierna werd het spel aan beide kanten rommelig en er gingen veel ballen over de grond. Toch was het Spakenburg die weer een try scoorde. De eindstand was dan ook 50-0 en hier mee is Spakenburg weer een stapje dichter bij het kampioenschap.

Bekijk de foto’s

Bekijk de volgende 50 foto's >>

Fotografie: Niels van Kesteren

Dit bericht heeft 5 reacties

1. Super weer jongens.

De eerste na een winterstop is nooit makkenlijk,dus heel goed gedaan.

Laat die blauwe trein doorrazen

1. Ja dankje Jaco,

Volgens mij zou je nog een keer een wedstrijd komen kijken? Competitie is al bijna afgelopen nog maar 5 wedstrijden te gaan! 😉

Het is niet mogelijk een reactie te plaatsen.