2009-10-17 | USRS II – RCS | 5-34

Rugbyclub heeft geen moeite met Utrechtse Studenten.

Afgelopen zaterdag reisde de plaatselijke rugbyclub af naar Utrecht om daar te spelen tegen de Utrechtse studenten. Spakenburg staat op dit moment 1e in de competitie en wil dat uiteraard zo houden.

Spakenburg kwam snel uit de startblokken, het was Jan de Boer die de eerste try maakte. Gelijk na de kick-off van de studenten werd er door Spakenburg een snel spel opgezet. Leon van de Deijssel brak door de verdediging van Utrecht heen en gooide de bal naar Jan Koelewijn die de 2e try maakte voor Spakenburg. Dit alles maakte de Utrechtse studenten wakker waardoor ze weerstand begonnen te bieden, de 2 teams waren aan elkaar gewaagd, maar het was Spakenburg die toch sterker bleek te zijn. In de 35e minuut was het Jaap-Willem Roozenmond die de 3e try maakte en de stand op 0-15 zette. In de laatste actie van de eerste helft maakte Spakenburg de 4e try van de wedstrijd, dit betekende dat de bonus punt in de knip zat.

Na de rust zet de trainer Peter Beijes en aantal mensen op een andere positie. Spakenburg verzwakt hier door niet en gaat gewoon verder waar ze gebleven waren in de eerste helft. In de 50e minuut van de wedstrijd maakte Spakenburg de 5e try van de wedstrijd en de conversie werd ook geraakt wat de stand op 0-29 zette. Later staat de Heinen&Hopman brigade opnieuw dicht bij de try lijn. De lijn van Spakenburg ging in een bepaalde formatie staan om zo de try binnen te slepen. De formatie in de lijn ging goed en helemaal in de hoek van het veld werd de 6e try gedrukt. Hierna laat Spakenburg het er een beetje bij hangen en de Utrechtse studenten weten in de laatste minuten van de wedstrijd ook een try te maken. De eindstand van de wedstrijd komt op 5-34 in het voordeel van Spakenburg.

Spakenburg stond al boven aan in het klassement en door het verlies van Den Helder staan ze nu een aantal punten los van de nummer twee. Zaterdag strijden deze jongens tegen de Bulldogs uit Almere. Voor het hele wedstrijdverslag en foto’s zie de website www.rugbyclubspakenburg.nl.

Bekijk de foto’s

Fotografie: Niels van Kesteren

Dit bericht heeft 10 reacties

1. De rust nog leren bewaren gaat dubbele cijfers opleveren. Over vier wedstrijden weten we echt waar we staan, voorlopig gaat tie goed.

2. heey zo gaat het perfect nu den helder heeft verloren van utrecht hebbnen we meer kans voor het kampioenschap
    we gaan voor de winst!!!!

3. Als we deze koers aanhouden wordt het een mooi seizoen.

Zo’n start als deze hebben we lange tijd niet gehad. Na 1/3 van de competitie alles gewonnen hebben is klasse (natuurlijk krijgen we nog wel 3 zware wedstrijden in de eerste seizoens helft)

4. super jongens,het gaat de goede kant op,top.

zet deze lijn voort,maar pas op dat jullie het niet te makkelijk op vatten boy’s

but keep on the good playing

5. Hier even een berichtje vanuit Italië.
    Sinds een aantal weken wordt ik dan eindelijk op de hoogte gehouden van het reilen en zeilen rondom RCS. Dat had veel eerder gemoeten!!
    Ik zie dat de locomotief in volle vaart aan het doorstomen is, naar laten we hopen, het kampioenschap. Errug leuk om iedere week de verslagen te lezen en de foto’s en soms ook video’s te bekijken. Complimenten voor degene die dat allemaal verzorgen. Hier in Italië is de amateursport helaas een ondergeschoven kindje. Wordt veel te weinig aandacht aan besteed, omdat de profs zoveel belangrijker zijn. Heel jammer! Voor mij is het daarom des te leuker om te zien hoe wij in Nederland de amateursport bedrijven. Mooie accommodaties en veel passie en inzet voor de amateursport. Zaterdag 28 november ga ik de oefenwedstrijd Italie-Samoa bekijken. Deze wordt in het stadion van Ascoli Piceno gespeeld, zo’n 25km van huis. Even de sfeer proeven van het Italiaanse rugby. Ik meld me wel weer een keer. Nou mannen, keep up the good work en het gaat jullie allen goed.

Het is niet mogelijk een reactie te plaatsen.