2023-12-16 | De Wrotters 1 – Spakenburg 2 | 15-68

Het tweede van Rugby Club Spakenburg had een geweldige middag in Friesland.

De hoofdmacht van Rugby Club Spakenburg kwam niet in actie omdat het veld in Almelo onbespeelbaar was even als het eigen veld. In Gorredijk was het veld goed bespeelbaar voor het tweede team het teken naar Friesland af te reizen. Het is een stukje rijden maar dan krijg je ook wat. Met een mix van jonkies en veteranen werd in twee auto`s en de bus van het tweede XV richting Friesland gereden.

De wedstrijd werd een kwartiertje uitgesteld omdat het schema van de jeugd iets was uitgelopen en nadat de mannen waren warmgelopen kon de wedstrijd beginnen.

Het duurde tot 23 minuten voor de eerste score op het bord verscheen. Na de opening was het ijs gebroken en stond er einde eerste helft 0-29 op het scorebord.

De tweede heft was het een groot feest 15 tries werden er gescoord waarvan 12 door Spakenburg en 3 door de Wrotters met uiteindelijk een 15-68 eindstand voor Spakenburg.

Met een slechte start is het team nu opgeschoven naar de 5de plaats in de competitie.

Dat rugby niet alleen een sport is werd na afloop bewezen als beide teams in het gezellige clubhuis samen de man van de wedstrijd kiezen, er jugs met bier worden uitgedeeld en gezamenlijk de gebruikelijke rugbyliederen worden gezongen. Een traditie die bij de hoger spelende clubs niet tot nauwelijks in ere worden gehouden. Ook een reden waarom zoveel clubs en scheidsrechters graag naar het gezellige clubhuis op ~de Vinken~ komen.

Voor het eerste team dus geen 1ste, 2de en 3de helft en voor de eerste plaats hoefde eigenlijk niet gespeeld, daarvoor kan het team niet meer worden ingehaald. De meeste tegenstanders hebben inmiddels hun 11 wedstrijden gespeeld. Spakenburg heeft er 9 gespeeld en 43 punten, nummer twee Hilversum met 39 uit 11. Spakenburg zal de tweede ronde van de competitie voor het kampioenschap gaan spelen met de nummers 2 t/m 6 op basis van uit en thuis. Dat hoofdstuk zal echter pas halverwege januari beginnen.

“23 0-5 Try Evert
“26 0-10 Try Julian