2020-02-29 | Greate Pier – RCS1 | 12-27

Winst in Friesland.

Rugbyclub Spakenburg ging afgelopen zaterdag richting Leeuwarden voor de return tegen rugbyclub Greate Pier. Waar daar nog verloren werd aan het begin van het seizoen wisten ze deze wedstrijd wel met winst af te sluiten.

Na 2 minuten was het Mark Schutte die met een snelle actie vrij vlot te scoren en te openen met 0-5. 12 minuten later was het Greate Pier die met een tegen antwoord kwamen en hiermee voor kwamen te staan met 7-5. Mark Schutte was op dreef en wist wederom door een tactisch kickje over de trylijn van Wouco de Graaf te scoren achter de palen. Inclusief conversie stond Spakenburg weer voor met 7-12. Nog geen 5 minuten later was het weer raak voor Mark Schutte. (7-17). Vlak voor de rust kon Greate Pier nog even reageren met een try en gingen ze uiteindelijk de rust in met 12-17 waarin alles nog mogelijk was.

Na de rust was het Luuk Martijn Hopman die in het uiterste hoekje de score kon uitbreiden met 12-22. Het weer werd er niet beter op in de tweede helft, regen met de harde wind veroorzaakte diverse ballen aan de beide kanten die op de grond vielen, gedurende de rest van de wedstrijd ging het gelijk op en heen en weer, de wind ging steeds harder waaien in het voordeel van Spakenburg omdat de tegenstander niks meer kon kicken en alles moest gaan spelen. Aan het einde van de wedstrijd in de 78e minuut was het nogmaals Mark Schutte die in de hoek wist te scoren en daarna ook door al die snelle acties met kramp het veld moest verlaten. Met daarna nog een enkele minuut te spelen kon Greate Pier nog 1 keer druk uit oefenen op de trylijn van Spakenburg maar wisten niet meer te scoren. Spakenburg sluit hiermee de dag af met een eindscore van 12-27.

Scoreverloop
“02 00-05 Mark Schutte