2018-11-17 | RCS 1 – Waterland 2 | 08-14

Rugbyclub laat thuis kostbare punten liggen.

Zaterdag 17 november stond de thuiswedstrijd tegen RC Waterland 2 uit Purmerend op het programma. Spakenburg kampte met blessures op diverse vaste posities en wist dat het alles moest gaan geven om de punten thuis te houden. Waterland begon erg sterk en wist Spakenburg vast te zetten in hun eigen 22 metergebied. Na 6 minuten kon Evert van Bochove de bal onderscheppen en maakte een run van 80 meter en werd vlak voor het try gebied getackled. De voorwaartse speler Luuk-Martijn Hopman was snel ter plaatse om te ondersteunen en daarna wist winger Mark Beukers de try te bemachtigen. De conversie werd gemist en hiermee kwam de stand op 5-0. Het grootste gedeelte van de eerste helft speelde zich af aan de kant van Spakenburg. Waterland wist daarin 2 keer te scoren in de 13e en de 31e minuut en benutte beide conversies. Ruststand 5-14.

In de tweede helft waren de rollen omgedraaid, Spakenburg speelde steeds meer op de helft van Waterland en kwam beter in het spel. In de 46e minuut wist Wouco de Graaf een penalty te benutten en kwam de stand op 8-14. Spakenburg kwam regelmatig tot aan de trylijn maar kon de kansen niet afmaken mede door de sterke verdediging van Waterland. Het bleef spannend tot aan de laatste minuut, de scheidsrechter floot af en uiteindelijk was het Waterland die met de winst naar huis ging.

‘06 05-00 Mark Beukers
‘13 05-07 Waterland 2