2008-09-20 | RCS – Castricum III | 38-14

RCS in nieuwe pak de sterkste.

Afgelopen zaterdag stonden onze rugby jongens tegen over Castricum 3. Het was een mooie dag voor Spakenburg. Dit omdat Spakenburg nieuwe shirts had gekregen van hoofdsponsor

Heinen & Hopman. Spakenburg begon erg goed aan de wedstrijd en kwam al vroeg op voorsprong met 7-0. Spakenbug voerde vanaf het begin de druk goed op. Castricum kon hier niet goed mee omgaan en maakt hier door een paar fouten waardoor Spakenburg de voorsprong kon uitbreiden tot 14-0. Het feit dat Spakenburg vanaf de start van de wedstrijd er fel opzat en de tegenstander onder druk zetten kwam voornamelijk door de  gerichtte trainingen van Peter Beijes op dit onderdeel.  Tot aan de rust speelde Spakenburg goed zijn eigen spel  en kon zo gaan rusten met een 31-0 voorsprong.

Na de rust begon Spakenburg het zwaarder te krijgen tegen de  gasten uit Castricum. Door een aantal wissels keerde de wedstrijd en moest Spakenburg zich hard verdedigen. Ondank dat de Heinen en Hopmanbrigade lang stand hield wist Castricum uiteindelijk toch een try te scoren. Spakenburg anticipeerde hier snel op door gelijk erna zelf weer een try te maken.  Het duide er op dat de beide teams  een paar steekjes lieten vallen waardoor een zeer wisselend spel werd gespeeld.  Uiteindelijk wonnen onze jongen ruim met 38-14 en kwam de overwinning eigenlijk nooit echt in gevaar. In de “3e helft” werd door Arie de Graaf (De Graaf van Spakenburg) vanwege zijn markt in Castricum en zijn goede contact met de rugbyers aldaar bier en vis gesponsord. Een mooie afsluiting van een mooie rugbymiddag.
Door de overwinning op Castricum 3 is RC Spakenburg gestegen naar de 7e plaats in de competie. Volgende week zaterdag speelt de plaatselijke rugbyclub in Naarden tegen RC ’t Gooi 3. Kick-off om 14.30 uur, vertrek uit Spakenburg om 13.00.