RCS Socials on Tour – 10 a side toernooi bij ’t Gooi

Zaterdagochtend 10.00 uur tas in pakken (waar zijn mijn polo en sokken).
De eerste afmelding komt binnen onze chief, we gaan 10 a side spellen en hebben nu precies 10 spelers dat wordt een zware dag met geen wissels gelukkig zijn er jongens van het eerste die het aan durven om met de Socials mee te ballen.

We moeten ons om 12.00 melden bij de gastheer Rugbyclub het Gooi in Naarden tot onze verrassing moeten we gelijk beginnen met spelen (dit zijn we gewend bij Spakenburg effe rekken en lullen) dat is de warming up.

Socials Lets go for it.
De eerste pot is tegen de gastheer, we moeten even de posities doornemen niemand heeft ooit 10 as-side gespeeld maar zoals het hoort we hebben het binnen 10 min door. We winnen de eerste wedstrijd door een fantastische tackel van Amine (hij stop een speler op volle snelheid op 5 meter voor de tryline). We zijn erg tevreden met onze eerste pot en lopen terug naar het clubhuis in de verwachting lekker de benen te rusten maar tot onze verbazing moeten we direct aan de bak.

Game Two, The Rams uit Apeldoorn.
De eerste helft waren we een beetje van slag en hebben alleen maar in de verdediging gelegen en zijn niet over de middenlijn geweest, dat moet in de tweede helft beter was de opdracht. We beginnen met een kleine achterstand, maar door een run van 60 meter van The Beast en goed uitgespeelde lijn maken we een fraaie try.
Het is gelijkspel.

Nu snel richting het clubhuis voor een wel verdiend biertje en broodje dat hebben we wel verdiend, na 1 slok bier staat de volgende wedstrijd op het programma (dit lijkt op werken op je vrije middag). Daar gaan we dan.
De Socials staan klaar, maar onze benen hebben rust nodig en we willen aan het bier. De tegenstander (mix van div spelers) staan al een half uur te wachten op ons en vliegen over ons heen, ben de stand kwijt maar het was behoorlijk veel.

De Socials zijn klaar 1 gewonnen 1 gelijk 1 verloren.
Eindstand de 3 e prijs

Try of the day -Fernando
Tackle of the day – Amine
Player of the day – Joeri

Voldaan van een bijzonder middag zitten we in de zon te evalueren “ wat is het veld groot met 10 man “

Heren bedankt en op naar de volgende pot.