40 jaar Rugby Club Spakenburg

Rugbyclub Spakenburg (RCS), de club met karakter, bestaat veertig jaar. Een echte familieclub, met leden die zich nauw betrokken voelen bij de vereniging. Kernwoorden als gezelligheid, familiegevoel en thuiskomen passen RCS als een maatpak. Wie het clubhuis binnenstapt, ervaart tegelijk een warm gevoel.

In die vier decennia is het nodige gebeurd en gerealiseerd. RCS beschikt over een eigen clubhuis, kleedkamers en binnenkort een scorebord en veranda. Het aantal leden is de honderd gepasseerd. Naast het eerste team is er een social team. De jeugd weet de weg naar De Vinken te vinden en het jaarlijkse Oranje Rugby Festijn is al jaren een succes. In de voorbije veertig jaar was op enkele momenten het lijntje dun. Op die ogenblikken waren er problemen op het personele vlak en op bestuurlijk niveau. Maar toch stonden elke keer weer mensen op die de kar gingen trekken. Momenteel is de club zo gezond als een vis. RCS groeit en bloeit als nooit tevoren. Zowel organisatorisch als op het financiële en personele vlak staan we er heel goed voor. Van die club ben ik de laatste negen jaar voorzitter. Met heel veel plezier. Ik ben trots op RCS en zijn leden. We hebben een echte vriendenclub, dat merk je in alles.

Rugby is een enorm mooie sport: ruig, maar wel fair. Binnen de lijnen is er enorm veel respect voor elkaar en voor de scheidsrechter. Je kunt alles kwijt in deze sport. En na afloop is het altijd gezellig onder het genot van een hapje en een drankje.

In verband met het veertigjarig bestaan heeft het bestuur besloten deze glossy uit te geven. Daarin wordt de geschiedenis in grote lijnen belicht en komen onderwerpen als de jeugd, buitenlandse trips, de accommodatie en het rugbyfeest aan bod. Verder onder meer interviews met een tweetal oud-voorzitters en Cees Hopman van Heinen & Hopman, onze trouwe sponsor. Ik hoop dat jullie genieten tijdens het lezen van deze glossy.

Wie jarig is, viert feest. Zeker als je het gezegde: ‘Het leven begint bij veertig’, in ogenschouw neemt. RCS komt nu helemaal tot bloei! Naast het uitgeven van een glossy, houden we een
receptie en geven we een feestavond.

RCS is na veertig jaar springlevend en gaat vol vertrouwen de toekomst in.

André de Boer,
voorzitter