25-10-2014 | Pink Panthers 1 – RCS | 12-29

2014-10-25_PINKPANTHERS1-RCS1

Rugby club Spakenburg verslaat RC The Pink Panthers

Afgelopen zaterdag reisde Rugby Club Spakenburg af naar Driebergen voor zijn 6e competitie wedstrijd. In Driebergen werd aangetreden tegen the Pink Panthers welke 2 seizoenen geleden nog uitkwamen op het hoogste niveau.

The Pink Panthers was dan ook een geduchte tegenstander voor Rugby Club Spakenburg en een oude bekende waar nog iets recht te zetten was. Met een volledig fit team, dat na de overwinning van vorige week gebrand was op de volgende winstpartij, begon Spakenburg aan de wedstrijd.

Een wedstrijd waarin de tegenstanders aan elkaar gewaagd waren. Rugby Club Spakenburg start echter de wedstrijd feller en kon zo na 10 minuten de score openen. Via Evert van Bochove was de eerste try een feit 00-05. Na deze try ging de wedstrijd lange tijd gelijk op en was het de Pink Panthers die uiteindelijk de overhand nam. Na een fout in de verdediging van Rugby Club Spakenburg, wisten zij hun eerste try te maken, met de geraakte conversie pakten ze tevens de leiding in de wedstrijd 07-05. Vlak voor rust was het echter weer Rugby Club Spakenburg die door een break in de line via de 2e center Gerbert van Bochove die van zich deed spreken 07-10.

In de tweede helft was het gelijk de Pink Panthers die de touwtjes weer in handen wilden nemen. Via de voorwaartsen wisten zij hun 2e try van de wedstrijd te maken en zo weer op voorsprong te komen 12-10.

Na een kwartier gespeeld te hebben in de tweede helft ging de knop om bij Rugby Club Spakenburg en werd er een ander tempo gehanteerd. Spakenburg was dan ook vanaf dit moment heer en meester in het veld en liet zien waar het voor gekomen was. Door een snelle aanval in de lijn was het Gerbert van Bochove die Spakenburg opnieuw op voorsprong zette 12-17. Rugby Club Spakenburg die liet zien dat ze een fitte selectie had kon het hoge tempo dan ook goed blijven volhouden. In de 74e minuut was het dan ook Leon van den Deijssel die met de voorwaartsen door de verdediging van de tegenstander wist te breken en zo de stand naar 12-24 te brengen. 3 minuten later was het opnieuw Leon van den Deijssel die het gat bij de tegenstander wist te vinden en zo de eindstand bepaalde op 12-29.

Rugby club Spakenburg pakte tegen deze naaste concurrent dan ook een verdiende overwinning en wist tevens het bonuspunt mee te nemen naar Spakenburg. Aanstaande zaterdag speelt Rugby club Spakenburg thuis om 15:00 tegen Rugby Club Groningen.

Scoreverloop:
10″ 00-05 Evert van Bochove