2024-02-03 | RCS 2 – Sneek 1 | 38-17

Winst voor heren 2

De heren van het tweede hadden bezoek uit Friesland vanuit Sneek. Sneek kwam wat man te kort maar werden aangevuld vanuit Spakenburg 2 met wat sterspelers tot gelijke aantallen zodat er een mooie gelijkwaardige pot rugby gespeeld kon worden.

Spakenburg opende de wedstrijd in de 8e minuut met een try van Mark Baas die de bal ontving na een mooie break van Laurens Rouvoet daarna pakte ook Ate Swier de conversie mee. Na 15 minuten op de klok was het de beurt aan Sneek die een try en conversie maakte en de stand op 7-7 zette. Na 18 minuten gespeeld te hebben kwamen de heren van Sneek op voorsprong door uitgeleende speler Arjen Koelewijn die de try maakte. (7-12). In het verdere verloop van de eerste helft wist Jonathan de Boer nog twee maal te scoren en pakte Ate Swier beide conversies mee. (21-12). Sneek maakte voor de rust nog een try en met een score van 21-17 mochten beide teams even opladen met een korte pauze.

In de tweede helft was het Carlo van Kleij in de 52e minuut die scoorde (26-17) en nog geen 5 minuten later kon Ate Swier na goed aanvallend spel van Spakenburg een try in de hoek drukken (31-17). In de slotfase van de wedstrijd was het de 61 jarige maar nog in de kracht van zijn leven Gijs Hopman die vanuit een aantal fases de bal over de trylijn wist te drukken. Met een 38-17 overwinning stijgt Spakenburg 2 na deze mooie strijd naar de 5e plek in de competitie en werd er in de 3e helft nog even genoten van een bordje friet met een gebakken biefstukje.

Het tweede team is elke week weer aan het groeien, het spel en de samenwerking wordt steeds beter en ook het plezier in en buiten het veld is van de gezichten af te lezen.

Zaterdag 10 februari zal Spakenburg 2 het thuis gaan opnemen tegen Feanster 2 welke momenteel op de derde plek in de competitie staan.

“08 07-00 Try Mark, Conv Ate
“14 07-07 Try Sneek, Conv Sneek (Alex)
“18 07-12 Try Sneek (Arjen)
“22 14-12 Try Jonathan, Conv Ate