2020-02-01 | RCS1 – Big Bulls | 52-19

Mooie winst partij voor de rugbyclub.

Spakenburg had afgelopen zaterdag rugbyclub Big Bulls uit Almelo op bezoek. Om 15:00 startte de Kick off en vanaf minuut 1 was het hard op hard. De bulls wisten de eerste 10 minuten niet eens in de helft van Spakenburg te komen, mooie snelle ballen en sterk fysiek spel van de voorwaartsen wist Mark van den Broek uiteindelijk in de 13e minuut de score te openen. Inclusief de conversie van Wouco de Graaf (7-0). Na 20 minuten was het Mark Schutte die met een snelle run langs de zijlijn de score verder kon uitbreiden naar 14-0. Nog geen drie minuten later was het Mario Terlouw die ook wist te scoren en met de conversie van Wouco de Graaf werd de stand verder uitgebreid naar 21-0. De Big Bulls begonnen meer balbezit te krijgen en steeds meer op de helft van Spakenburg te spelen wat in de 36e een try inclusief conversie voor de tegenpartij opleverde. Spakenburg wist hierop direct te antwoorden door net voor de rust nog een try te scoren 26-7.
In de tweede helft ging Spakenburg weer verder waar het gebleven was en was het dit keer Ruben Ruizendaal die zijn eerste try voor Spakenburg wist te maken. (31-7). Hierop volgende 2 minuten later direct weer een antwoordt van de Big Bulls welke ook wisten te scoren (31-14). Na 15 minuten in de tweede helft wisten Luuk Martijn Hopman en Mark Schutte de scoren verder uit te breiden inclusief beide conversies van Wouco de Graaf 45-14. Na 66 minuten was het weer de beurt aan de Big Bulls, na een aantal overtredingen van Spakenburg konden ze goed profiteren van de extra meters en ook deze kans benutten met 45-19. John van Poolen wist de wedstrijd af te sluiten met de laatste try en hiermee werd de wedstrijd dan ook kort daarna afgefloten met 52-19 als eindscore.

Jeugd

De mini’s hadden weer een mooi toernooi gespeeld die ditmaal plaats vond bij RC Eemland te Amersfoort. Hierbij waren de tegenstanders Twente, Zaandijk en Hilversum aanwezig. De eerste wedstrijd werd gespeeld tegen Twente, een erg sportieve wedstrijd en de strijd zat er goed in maar werd niet gewonnen. De tweede wedstrijd tegen Zaandijk was wel winst en wel met 4-2. Uiteindelijk wisten ze de laatste wedstrijd tegen Hilversum niet te winnen en gingen ze die dag met 1 winst naar huis.

De cubs speelde uit in Utrecht waar ze een oefenwedstrijd mochten spelen. Het was al vrij snel duidelijk dat Eemland met onze Spakenburgers het sterkere team was. De jongens kwamen snel uit de startblokken, bleven goed op 1 lijn spelen en maakten zo als team vrij snel al 4 tries. Net voor de rust wisten de tegenstanders nog net een try te maken toen Eemland wat slordiger werd. In de tweede helft was het een stuk pittiger, Utrecht leek wat versterking ingebracht te hebben en het scoren was minder makkelijk geworden. Er moest nog harder gewerkt worden en in de tweede helft wist Eemland er nog 3 te scoren. Dit resulteerde met een ruime 43-5 overwinning voor Eemland waar Tycho dit keer werd verkozen tot Man of the Match en tevens de prijs voor de hardste hit.

Scoreverloop

“13 07-00 Mark van den Broek, Wouco de Graaf
“20 14-00 Mark Schutte, Wouco de Graaf
“23 21-00 Mario Terlouw, Wouco de Graaf