2019-11-30 | Greate Pier – RCS1 | 57-21

Rugbyclub weer met beide benen op de grond.

Rugby Club Spakenburg ging afgelopen zaterdag op pad naar Leeuwarden om met 18 man aan te treden tegen Greate Pier. Spakenburg de nummer 2 mocht daar tegen de nummer 5 spelen die met 22 man (15 spelers en 7 reserves) een ijzersterk team had neergezet mede door spelers die terug zijn gekomen naar het oude honk.
Greate Pier was de ploeg die het spel bepaalde en was erg fel op de bal waardoor Spakenburg regelmatig onder druk stond op haar eigen tryline. 20 minuten lang was het nog 0-0 waarna Greate Pier 3 keer wisten te scoren. 5 minuten voor de rust was het John van Poolen die Spakenburg van de 0 afhaalde met zijn try en Evert van Bochoven vlak voor het rustsignaal nog de punten mee pakte. Inclusief beide conversies gingen beide teams met 19-14 de rust in.
In de tweede helft zakte Spakenburg iets in en wist Greate Pier daar goed gebruik van te maken door hun fitte wissels en sterk spel wisten ze hun voorsprong verder uit te breiden. Mark van den Broek wist nog een try te scoren wat hem mede door zijn fanatieke rugby spel wat hij zaterdag liet zien werd bekroond tot man of the match. Na 80 minuten floot de referee de wedstrijd af en bleven de punten door een eindscore van 57 – 21 in Friesland.
Na een goede reeks wedstrijden staat de rugbyclub weer met beide benen op de grond. Aankomende zaterdag zal de laatste wedstrijd van de eerste fase worden gespeeld tegen RC Dwingeloo en zal Spakenburg deze moeten winnen om hun tweede plek veilig te stellen.

Jeugd

De Spakenburgse mini’s hadden afgelopen zaterdag een thuiswedstrijd op sportpark de Vinken. Waar het in de ochtend nog best wel koud was en het veld lichtelijk bevroren gingen de jeugdleden na een goede warming up om 10:00 het speelveld op om wedstrijden te spelen tegen RC Twente, The Bulldogs, en RC Utrecht. De eerste wedstrijd tegen Twente ging moeizaam van start maar in de verloop van de ochtend ging het steeds beter. Mooie kicks, het gezamenlijk oplopen en goede tackles lieten mooi rugby spel zien maar wisten ze zaterdag geen winst mee te pakken. Ondanks het verlies liepen de mini’s met een opgeheven hoofd weer het veld af na een respectvolle en sportieve dag.
De Cubs hebben afgelopen zaterdag in Amersfoort met RC Eemland tegen ARC the Pigs een ruime overwinning behaald met 66-0. Met mooie acties en ruime selectie van 23 jeugdleden wisten ze dan ook de stempel te drukken op deze wedstrijd. The Pigs werden nog even sportief aangevuld door 4 spelers van Eemland maar ondanks die aanvulling liepen ze als een geel/ blauwe trein er doorheen. Plaatsgenoot Marc Jan Koops wist met zijn 3 try’s ook nog eens topscoorder te worden van deze wedstrijd.