2019-10-19 | Feanster – RCS1 | 22-35

Winst in friesland voor RC Spakenburug

De Spakenburgse cubs speelde samen met Eemland in de ochtend uit een oefenwedstrijd tegen RC Bulldogs uit Almere. Beide teams waren erg aan elkaar gewaagd en de eindstand kwam op 12-5 waarbij onder andere de Spakenburger Marc Jan Koops een try wist te drukken.

De mini’s mochten op pad voor een toernooi in Arnhem. Daar wisten ze 2 van de 5 wedstrijden te winnen waarbij er mooie acties werden gemaakt en ze sportieve wedstrijden rugby hadden laten zien zoals het hoort.

De senioren hadden een lange reis voor de boeg om uit te mogen spelen in Heerenveen tegen Rugby Club Feanster. Na het verlies van afgelopen weekend stond iedereen weer op scherp om te laten zien dat ze niet voor niets kwamen.

Feanster wist na 7 minuten de score te openen met 5-0. 5 minuten later stormde Luuk Martijn Hopman af op de tryline maar kreeg een hoge tackle op zijn nek waardoor de referee meteen een penalty try toekende aan Spakenburg (5-7). Kort daarna wist Feanster een penalty kick te benutten tussen de palen die daarna niet veel later werd beantwoord door Arjan Molenaar met een try inclusief conversie van Wouco de Graaf (8-14).

In de laatste 10 minuten van de eerste helft wist Johan Beukers nog een try te verzekeren inclusief de conversie van Wouco de Graaf en vlak voor de rust kon Feanster de score nog terugdringen naar 15-21.

In de 2e helft kwam Feanster weer voor met 22-21.  Spakenburg kwam niet voor niks naar Heerenveen toe en wist gezamenlijk op karakter de wedstrijd weer om te draaien. In de 57e en 62e minuut wist Evert van Bochove de try’s te scoren inclusief beide conversies van Wouco de Graaf sloten ze hiermee tot aan het eindsignaal de wedstrijd af met 22-35.

Scoreverloop:

“12 05-07 Pen Try Spakenburg
“13 08-07 Feanster
“17 08-14 Arjan Molenaar, Conv. Wouco de Graaf
“33 08-21 Johan Beukers, Conv. Wouco de Graaf
“37 15-21 Feanster
rust
“52 22-21 Feanster
“57 22-28 Evert van Bochove, conv. Wouco de Graaf
“62 22-35 Evert van Bochove, conv. Wouco de Graaf

Verslag Heerenveense Courant:

HEERENVEEN – Afgelopen zaterdag stond er een heuse kaskraker gepland aan de Buitenbaan. De Feanster Rugby Club ontving thuis Rugby Club Spakenburg, welke als 2e in de Noord-Oost 3e klasse competitie geklasseerd stond. Waar normaliter de competitie wedstrijden op zondag worden gespeeld, spelen de mannen uit Spakenburg hun wedstrijden op zaterdag. Voor de Feanster rugbyers was dat wel even wennen.

Hieronder een door De Feanster Rugby Club zelf aangeleverd verslag.

Voorafgaand aan de wedstrijd zijn er nog wat tactieken afgekeken uit de WK wedstrijd tussen Nieuw-Zeeland en Ierland, welke live getoond werd in het clubhuis. Om 15:00 uur was dan de kick-off, stonden aan beide zijdes van de middellijn op elke helft 15 man opgesteld en kon de strijd op het veld beginnen. De eerste try werd door de Feansters gemaakt, maar helaas werd de aansluitende conversie gemist.
Nu de FRC voorstond met 5-0, schrok RC Spakenburg wakker. De Feansters leverden knap tegenstand, echter zagen zij Spakenburg toch op voorsprong komen tot 5-12, waarna de strijd gelijk op ging. Vlak voor de rust wisten de mannen uit Heerenveen die achterstand weer om te buigen in een minimale voorsprong van 22-21.

Maar helaas bleek in de tweede helft de ploeg uit Spakenburg over iets meer uithoudingsvermogen te beschikken dan de Feanster ploeg en kregen de mannen nog 2 tries en 2 conversies voor hun kiezen en is de wedstrijd uiteindelijk met een score van 22-35 afgesloten. Des al niet te min mogen de mannen erg trots zijn op dit resultaat en beloofd de getoonde strijdlust en inzet nog een paar mooie wedstrijden dit seizoen.

Bron: www.heerenveensecourant.nl