2019-11-02 | Big Stones – RCS1 | 10-24

Winst in rommelige wedstrijd voor Rugby Club Spakenburg.

In de ochtend was de wedstrijd van de cubs helaas afgelast door de hevige regenval in Almere. De mini’s speelde vroeger in de ochtend en wisten helaas de wedstrijd dit keer niet te winnen. De tweede wedstrijd werd helaas halverwege afgebroken. Ondanks de regenval heeft de jeugd weer genoten van elke minuut op het veld en van een mooi en sportief potje rugby.

Spakenburg de nummer 2 in de competitie mocht op pad naar Havelte om te spelen tegen de nummer 8 The Big Stones. Binnen 30 seconden wist Spakenburg de score al te openen met een snelle run van Jaap Duijst in de hoek. De conversie werd helaas gemist. Na 18 minuten brak Mark van den Broek door de verdediging, werd de bal uit zijn handen getikt welke naar achteren viel en werd handig opgepakt door Julian Beukers die op volle snelheid vlak bij de palen wist te scoren, ditmaal werd de conversie wel benut door Wouco de Graaf en stond de voorsprong op 0-12. Maar dit was niet voor lang, de Big Stones wisten daarna in de 24e minuut de score terug te brengen naar 5-12 wat de stand bleef tot en met de rust.

In de tweede helft werd Spakenburg wat feller, na een penalty voor Spakenburg vlak voor de tryline werd die snel benut en was het Michiel Visser die ditmaal in de hoek wist te scoren. 5-17. Nog geen 3 minuten later wist Mark Schutte met een lange sprint vanaf zijn eigen helft de bal onder de palen te scoren en werd de conversie benut door Wouco de Graaf. 5-24. In de laatste 20 minuten was het aan beide kanten echt een fysiek spelletje, beide teams speelde veel op de voorwaartsen en werd er langere tijd op de helft van Spakenburg gespeeld. The Big Stones beloonde zichzelf dan ook nog met een try in de 74e minuut 10-24 wat ook de eindstand is geworden.

“01 00-05 Jaap Duijst
“18 00-12 Julian Beukers, Wouco de Graaf