2017-11-18 RCS1 – Wageningen 1 – 00-03

Rugby Club Spakenburg verliest met minimaal verschil

In de ochtend ging de jeugd op pad voor een toernooi (bondsdag) in Driebergen. De benjamins (9-10 jaar) alsook de mini’s (11-12 jaar) hebben beide op een natte maar weer een geslaagde dag 3 van de 5 wedstrijden gewonnen. Indien interesse om mee te doen is er altijd de mogelijkheid om vrijblijvend een aantal keer mee te trainen. Elke dinsdag en donderdag wordt er getraind op sportpark de Vinken van 18:45 – 19:45 vanaf 8 jaar.

In de middag waren de senioren aan de beurt. Om 15:00 startte de wedstrijd thuis tegen RC Wageningen.
Tijdens de warming up begon het al flink te regenen en begon de koude wind al op te steken. RC Wageningen begon de wedstrijd fel en wisten gedurende de eerste helft veel aan de kant van Spakenburg te spelen. Door enkele overtredingen kregen de gasten uit Wageningen nog enkele kansen met kicks op de palen die niet werden benut. Beide teams wisten niet te scoren waardoor de ruststand in de eerste helft op 0-0 bleef staan.

In de tweede helft was het Spakenburg die veel druk kon uitoefeningen op Wageningen, meerdere keren stonden ze aan de try lijn maar wisten niet te scoren. In de 60e minuut was het Wageningen die door een overtreding van Spakenburg een penalty wist te benutten tussen de palen wat de score op 0-3 bracht. In de laatste 20 minuten ging het heen en weer en kon het nog elke kant op gaan. Helaas wist Spakenburg niet meer te scoren waardoor de eindstand op 0-3 bleef staan voor de gasten uit Wageningen.