2015-11-06 | ARC2 – RCS | 75-03

Afgelopen vrijdagavond heeft RC Spakenburg met 75-03 verloren van ARC2. We speelde op vrijdagavond omdat de Nederlandse Rugby Bond absoluut niet wilde wijken ivm de Rugby Development dag op zaterdag.. RCS, ARC2 en de scheidsrechter konden/ wilden gewoon op zaterdag…. verder zullen we er geen woorden meer aan vies maken.

Na een lange auto rit door slecht weer en lange files waren we uiteindelijk om 20:30 aanwezig en werd de wedstrijd uitgesteld om met een fatsoenlijke warming up 21:00 van start te mogen gaan. Met 13 man in het veld moesten we het doen. ARC2 ging terrecht voor de punten en dus werd de gehele wedstrijd gespeeld met 15 vs 13 man. Spakenburg heeft met man en macht de eerste helft met maar een respectablele 34-03 achter gestaan.
In de tweede helft wist ARC2 begrijpelijk meerdere keren door te breken via de lijn en de eindstand op 75-03 te brengen.

Uiteindelijk was het een #sportieve en #leuke wedstrijd om te zien en heeft Spakenburg door #karakter de schade redelijk weten te kunnen beperken. Meerdere malen hebben we de tegenstander nog op hun eigen try lijn weten te zetten maar konden we het helaas niet meer waarmaken.
Volgende week hebben we koploper RFC Haarlem uit en zullen we weer met volledig team en volle sterkte aantreden.

Eindstand 75-03