2014-03-29 | RCS – Haarlem 1 | 36-12

Voor het eerst in de geschiedenis van Rugby Club Spakenburg handhaving in de 2e klasse.

De laatste competitiewedstrijd van dit seizoen was er een die Spakenburg moest winnen om het spelen van degradatiewedstrijden te voorkomen. Zwolle was al zeker van een laatste plaats, maar Dwingeloo stond 1 punt onder Spakenburg. Doordat Utrechtse 2 zich had terug getrokken uit de competitie waren het de nummer 7 en 8 die dit moesten gaan uitmaken. Bij winst was Spakenburg zeker van de 6e plaats en dus handhaving in de 2e klasse.

Spakenburg begon ijzersterk aan de wedstrijd. Jan de Boer scoorde al in de 2e minuut de eerste try van de wedstrijd. In de 20 minuut scoorde Wouter Koelewijn na een mooie solorun de 2e try gevolgd door Sven Bulens die in de 29e minuut de 3e try scoorde. Jonathan benutte de conversie bracht de stand op 17-00. Vlak voor rust scoorde Haarlem nog een try en benutte de conversie.
Ruststand 17-07

In de 2e helft begon Haarlem sterk en kwam beter in het spel waarmee ze Spakenburg flink onder druk zette. Gelukkig kon Spakenburg ondanks het heerlijke voorjaarsweer (20°c) het hoofd koel houden en de aanvalsgolf van Haarlem stoppen. Halverwege de 2e helft scoorde Paul Delvaux en Arjen Koelewijn beide een try en benutte Jonathan de Boer een conversie. Vlak hierna scoorde Haarlem weer waarna het leek of de wedstrijd weer helemaal open was, al was het puntenverschil toch 17 punten. In de slotminuut van de wedstrijd brak Luuk Martijn door de Haarlemse verdediging en scoorde Jonathan de Boer zijn 3e conversie waarmee de wedstrijd eindigde in een 36-12 winst.

De punten bleven in Spakenburg en met een jaar ervaring in de 2e klasse zullen we volgend jaar nog sterker aan de competitie beginnen.

Eindstand
02″ 05-00 | Jan de Boer