2019-04-13 | RCS 1 – AAC 2 | 7-22

Rugbyclub verliest van hekkensluiter.

De jeugd ging weer op pad vroeg in de ochtend richting Almere. Tijdens deze ochtend mochten ze spelen tegen Utrecht, t’ Gooi en de Bulldogs. 2 van de 3 wedstrijden wisten ze te winnen waarbij Raphaël en Quinten wisten te scoren en Lars uitgeroepen werd tot man of the match. Afgelopen week was er goed geoefend op de scrum en dit was ook goed terug te zien in de wedstrijd.

In de middag mochten de senioren thuis spelen tegen hekkensluiter AAC2 uit Amsterdam. 2 keer wisten de Spakenburgers afgelopen jaar uit te winnen, maar bleek thuis toch niet zo makkelijk te gaan.

Waar de lente al was begonnen kwam er tijdens de wedstrijd nog sneeuw en hagel uit de lucht vallen en wist Spakenburg dat ze aan de bak moesten. AAC zette al flink druk op Spakenburg en vast op hun eigen helft. Na 4 minuten wisten de Amsterdammers een penalty te benutten met de wind mee en opende de stand op 0-3. Na 10 minuten maakte AAC gebruik van een interceptie waarbij ze wisten te scoren. Try inclusief conversie breide de stand uit naar 0-10. In de 28e minuut wist AAC wederom een interceptie te maken door een fout van Spakenburg en de stand tot en met de rust 0-17 was.

Spakenburg begon de tweede helft goed en was het Marc Schutte die in de 48e minuut de score kon openen aan de Spakenburgse kant en Wouco de Graaf wist daarna de conversie mee te pakken. 7-17. Daarna wist Spakenburg veel druk uit te oefenen op de helft van AAC maar kwamen niet meer tot scoren toe, wel wist AAC vlak voor het einde van de wedstrijd in de 76e minuut door een fout van Spakenburg hun derde interceptie te maken die gescoord werd. Eindstand 7-22.

‘04 00-03 AAC 2
‘10 00-10 AAC 2