2016-01-30 | RCS – Big Bulls | 26-22

SPAKENBURG TOONT WEER KARAKTER

Afgelopen zaterdag speelde RugbyClub Spakenburg thuis tegen de Big Bulls uit Almelo. Het had de hele nacht en ochtend geregend, het veld was nat en drassig. Dit was in het voordeel van de uitspelende ploeg omdat de Big Bulls een fysiek zwaar team hebben en Spakenburg’s kracht in de snelheid en beweeglijkheid zit. Dit beloofde een wedstrijd te worden in het korte spel. Vanaf de kick-off stond Spakenburg onder druk en moest met man en macht verdedigen. Na 10 min scoorde de Big Bulls 5-0 , daarna ging de uitploeg gewoon door. Een foutje van de Big Bulls, en door het scherpe opletten van Spakenburg lukte het Evert van Bochove in het try-gebied de bal drukken, de conversie werd verzilverd door Wouco de Graaf 7-5 . De Bulls namen weer het initiatief en scoorde 7-12. Een super snelle aanval van Spakenburg met mooi samenspel van Wouter Koelewijn en Evert van Bochove die scoorde , de conversie werd gemaakt door Wouco de Graaf 14-12 in de 37 minuut scoorde de Big Bulls 14-17. In de rust was het duidelijk dat het een zware pot was en de mannen alles op alles moesten zetten om deze wedstrijd te kunnen winnen.
In de tweede helft waren het toch de Big Bulls die scoorden in de 50ste minuut. Met nog 30 min te spelen ging het team los met een aantal mooie aanvallen en in de 57e minuut lukte het Wouter de Graaf om te scoren voor Spakenburg. Daarna zette Spakenburg de Big Bulls vast op hun helft, op zoek naar de winst! 8 minuten voor tijd was het weer Wouter die kon scoren en de conversie werd benut door Evert : 26-22. De Big Bulls hebben daarna 8 minuten alles gedaan om erdoor te komen en stonden minuten lang vlak voor de try line van Spakenburg. De fysiek grote mannen beukten keer op keer erin, maar Spakenburg stond als een team te verdedigen. De ref floot af! Deze vertelde later dat hij dacht dat Spakenburg het niet zou redden in de laatste minuut, maar hij heeft ook even kennis kunnen maken met de Spakenburgse mentaliteit.

10″ 00-05 Big Bulls
15″ 07-05 Evert van Bochove, conv. Wouco de Graaf