Voorzitterspraat 2021-11

Beste Leden en iedereen die de club een warm hart toedraagt,

Zoals jullie wel lezen in diverse media draait de club volop. Dan kunnen we een tijdelijke Lock down niet gebruiken, dat remt alleen maar af. Zeker niet met de wintermaanden die er aan zitten te komen. Maar we proberen overal een mouw aan te passen, maar dat gaat niet even makkelijk. Ook financieel krijgen we natuurlijk tegenslagen, De Bar moet eerder dicht, doordeweeks kunnen de jongens niet blijven hangen na de training en zo’n beetje alle kerstborrels van sponsoren die op de club gehouden zouden worden zijn gecanceld. Hopen dat we zodra de vorst weg is weer naar het echte nieuwe gewoon kunnen, en als club gestaag door kunnen groeien naar de doelen die we voor de komende jaren hebben aangehouden.

Het eerste
Ons vlaggenschip draait nog steeds goed, vorige wedstrijd moesten we tegen een directe concurrent Haarlem en ook die werd gewonnen. Mede daardoor staan we nog steeds ongeslagen bovenaan, maar de Bulldogs uit Almere volgen ons op de voet. Daar hebben we nog niet tegen gespeeld, we hopen dat we dat binnenkort wel kunnen gaan doen. Als je die ook wint kan je naar de 2e competitie helft op de eerste plaats. De vorige wedstrijd zijn er ook weer 2 nieuwe spelers bij gekomen. Gideon van Kleij, Gideon heeft in het verleden ook al bij ons gespeeld maar moest geopereerd worden aan zijn knie, na 2 jaar afwezig te zijn geweest is ie weer van de partij. En ook onze nieuwe prop uit Argentinië heeft z’n eerste minuten gemaakt Juan Pablo Inverni. Dick van Beek vroeg laatst aan mij of ik een voorstel blad wilde maken, dan weten de oud gediende wie er tegenwoordig onze clubkleuren dragen, op zich geen slecht idee en dat zullen we ook gaan oppakken. Maar tot die tijd staan alle spelers met foto in ieder geval op de site.

Spelerslijst
Nu de vaste kern van het eerste al redelijk zichtbaar is, is het ook van belang dat we de andere spelers ook wat kunnen aanbieden. We zullen dus echt wel moeten gaan kijken of we volgend seizoen een 2e team neer kunnen zetten. Doen we dat niet dan gaan we spelers verliezen en dat laten we niet gebeuren. Ook als we kampioen worden zal dat een aanzuigende werking hebben en zullen er ook weer spelers bij komen. Mochten we niet een compleet team hebben kunnen we altijd kijken of we kunnen clusteren maar dat blijft lastig omdat wij op zaterdag spelen. Hier hikken we al een poosje tegen aan en als we het niet proberen lukt het nooit. 1 ding is wel zeker we zorgen voor een stabiele basis voor het eerste. Mijn idee is dan om in de vierde klasse te gaan spelen. En dan misschien wel op de vrijdagavond. Het gaat er puur om dat we wat te bieden hebben, en de regels van de vierde klasse stimuleren dit ook. De tegenstander mag maar 1 speler extra hebben in het veld en anders wordt er aangevuld. Maar gezien de hoeveelheid jeugd die er aan komt door heel Nederland heen, en die zullen allemaal willen spelen en op zoek gaan naar een club.

Jeugd
3 weken geleden hebben we ons 40e jeugd lid mogen verwelkomen, dat betekend dat we op de goede weg zijn. Maar we willen meer, we werken er hard aan om volle teams te krijgen. Daarom waren we begonnen met de flyer actie, en toen kwam de lockdown. We hebben deze dus opgeschort tot 2022. dan is het ook wat beter weer en hebben wij meer tijd om het fundament uit te breiden. Binnen het jeugdbestuur begint iedereen zijn taak ook meer te begrijpen en hebben we de rollen duidelijk neer gezet. Binnen de groep jeugdtrainers gaat het ook al aardig draaien, dit mede ook van de aansturing van Kees en Mario. De vaste opgeleide jeugdtrainers krijgen allemaal een jas en een rugbyshirt zodat ze goed herkenbaar zijn op het veld. En we hebben al een lijst met nieuwe kandidaten die de opleiding ook willen volgen.