Voorzitterspraat 2021-10

Beste Leden en iedereen die de club een warm hart toedraagt,

Het is alweer ruim een maand geleden dat ik een nieuwsbrief heb geschreven. Dat wil niet zeggen dat er niets gebeurt, Als ik zou willen kan ik iedere week wel 4 kantjes vol schrijven. Ik pak daarom vanaf nu kort de hoogte punten van de afgelopen weken.

Het eerste
We staan nog steeds ongeslagen boven aan de ranglijst, samen met de bulldogs uit Almere. In totaal hebben we nu de afgelopen 7 wedstrijden gewonnen. 2 in het corona jaar, en dit seizoen 1 oefenwedstrijd en 4 competitie wedstijden. We gaan dus lekker, al wel wat langdurige blessures maar door de grote van de selectie is dat op te vangen. Volgende week treffen we t’Gooi thuis, dat zal ook zeker een serieuze test worden. Kick off is om 15:00 uur op de Vinken. De wedstrijdverslagen staan ook iedere week netjes in de krant. Deze worden geschreven door Anton Beijes en Fernando Rijswijk.

Jeugd
De Jeugd blijft maar groeien, iedere week komen er weer aantallen bij. En de laatste aanmeldingen zijn telkens mini’s en Cubs. Maar deze teams zijn nog niet compleet, wel gaan we kijken om wedstrijden te gaan spelen. Ze zijn er echt aan toe. Over 2 weken gaan we flyeren in de buurt gemeentes omdat er veel jeugdleden uit vathorts en hoogland komen. En we hebben ook nieuwe leden uit Nijkerk en Baarn. We gaan dit in samenwerking met de Bunschoter doen, in totaal praat je over zo’n 50 duizend woningen.

Dames Rugby
We zijn ook voorzichtig aan het nadenken om dames rugby te gaan opstarten bij ons op de club. We krijgen links en rechts steeds meer de vraag of dat er ook is binnen onze vereniging. Dus we gaan het gewoon proberen, maar voordat dat zo ver is gaan we eerst even een groepje maken die daar een beetje sturing aan kan geven. Ik heb sowieso 2 dames benadert die ook rugby hebben gespeeld en een RCS hart hebben. En we moeten dan ook nog op zoek naar een geschikte trainer. Het doel is om eerste een jaar te gaan trainen samen en dan volgend jaar kijken we wel of we de competitie in gaan. Hierover later meer.