Voorzitterspraat 2021-02

Beste Leden en iedereen die de club een warm hart toedraagt,

Zoals ik in de vorige nieuwsbrief had aangegeven wil ik graag de structuur een beetje veranderen binnen de club. Ik vind dat we als club wel toe zijn aan een volgende bladzijde in ons bestaan, alles hebben we goed voor mekaar. Het is nu tijd om nog professioneler te worden. Dit is niet iets wat nu ineens opkomt maar daar waren we als bestuur al een beetje naar aan het kijken. De bedoeling is dat er wat meer commissies worden gevormd die op zichzelf allemaal plannen bedenken en dan met voorstellen richting het bestuur komen. Nu zit er in de meeste groepen al wel een bestuurslid maar we willen graag meer ideeën en samen wordt je sterker. We creëren als het ware een laag onder het bestuur, zodat meer mensen zich betrokken voelen binnen de club en hun ideeën kunnen delen op een laagdrempelig vlak. Zoals ik al vaker aangeef samen zijn we de club.
De afgelopen tijd heb ik al meerder gesprekken gehad met diverse leden en er zullen nog vele gesprekken volgen, wat bedoel ik daar dan mee:

Er komt onder andere een nieuwe TC , de nieuwe TC zal onder andere een meer jarenplan gaan. Hier staan we nu en waar willen we over 5 jaar staan en 10 jaar etc. De TC gaat de coach en trainer aansturen en overleggen wat voor gameplan we gaan spelen en sturen waar nodig is. Ook zullen ze zorgen dat er goede begeleiding is voor nieuwe spelers, en er zal gekeken worden naar versterkingen als dat nodig is.
De nieuwe leden van de TC zijn: Roy Brouwer, Klaas Koops, Julian Beukers en ikzelf.

Ook zal er een nieuwe sponsorcommissie worden gevormd. Net als de TC zal ook de sponsorcommissie een meer jaren plan uitstippelen. De sponsorcommissie zal zorgen voor goede begeleiding qua contracten en nieuwe borden en alle zorgen uit handen nemen. Ook zal er een lijst gemaakt worden wat er mogelijk is qua sponsoring bij RCS, er komen standaard sponsor pakketten. En als er een contract wordt ondertekend zal dat met een foto langs komen via onze sociale media kanalen. De club gaat proberen om nieuwe reclame borden te realiseren samen met de gemeente, zodat er meer ruimte is voor nieuwe sponsoren.
We willen graag de sponsoren ook wat bieden vanuit de club, dan bedoel ik dat bijvoorbeeld samen naar een wedstrijd van het Nederlands rugbyteam gaan in Amsterdam, of dat we afspreken met een andere business club van een andere Rugbyclub terwijl het eerste daar speelt.
De nieuwe leden van Sponsorcommissie zijn : Kees Veldhuizen, Patrick van Rossum, Maarten Schaap en Jacco Molenaar.

Ook komt er een vertrouwens persoon , dit hebben we in het verleden ook al eens geprobeerd op te zetten. Deze persoon kan je bellen of appen als er ziekte is of iets dergelijks. Nu horen wij als bestuur het wel eens te laat. We willen dat graag voor zijn zodat we als club een kaartje of bloemetje kunnen sturen. Het komt ook wel eens voor dat diegene er niet op zit te wachten, dat kan dan ook worden aangegeven. Dus als je iets hoort binnen de club geef dat dan door. De vertrouwens persoon gaat dan contact opnemen met diegene en die neemt dan contact op met de desbetreffende persoon. Dan kan er ook gelijk actie worden ondernomen en als dat gewenst is een berichtje namens diegene sturen. Natuurlijk hebben we ook iemand bereid gevonden en dat is Mike van Kleef (0621195685). Dus mocht er iets zijn dan kan je bij Mike terecht.
Mike zal samen met je beoordelen of het bestuur op de hoogte moet worden gebracht en hoe de club je kan helpen.

Dan nog wat lopende zaken die ook aandacht nodig hebben:

• Woensdag is er door de bond besloten dat er een definitieve streep door de competitie van afgelopen seizoen gaat, komend seizoen starten we weer in dezelfde regio. Zodra we weer een beetje los gaan zullen we gaan kijken of er nog wat oefenwedstrijden kunnen worden gepland.
  • De Six Nations is gestart een ook dit keer heeft Patrick weer een poule opgestart, iets anders dan wat we gewend zijn maar beter iets dan niets.
  • De eerste training van het eerste zit er weer op, grotendeels op 1,5 meter trainen maar dat is nu even zo. Waarschijnlijk mag er over 3 weken weer meer. Mocht dat zo zijn dan willen ook graag weer wat trainingen met de Socials opzetten.
  • Patrick van Rossum zal dan voor de komende tijd de trainingen van de Socials leiden en organiseren.
  • Zoals jullie kunnen verwachten gaat het Rugbyfeest in April niet door, wel gaan we net als vorig jaar een 2e optie aanvragen voor later in het jaar. Komende week hebben Dirk en ik een gesprek bij de gemeente om het een en ander door te nemen.
  • En de Rollade actie is weer gestart, iedereen zal wel snappen dat we het geld hard nodig hebben dus probeer er in je kring zoveel mogelijk te verkopen, op het moment dat ik dit zit te schijven zitten we al op 86 stuks. Vorig jaar hebben we er in totaal 524 verkocht dus we moeten nog even.

Met ovale groet,

Rikkert de Jong