Voorzitterspraat 2021-01

Beste Leden en iedereen die de club een warm hart toedraagt,

Zoals velen van jullie wel weten of hebben gelezen is André de Boer gestopt als voorzitter en heeft hij de hamer overgedragen aan mij. Mijn eerste maand als voorzitter zit er haast op en ik zit zoals bekend boordevol met ideeën om samen met jullie de club verder te laten groeien. Een van die dingen is om eens in de zoveel weken een soort van nieuwsbrief rond te sturen via de app groepen, daarvandaan komt hij dan van zelf bij de meeste mensen terecht. Ik kan natuurlijk 3 kantjes vol schrijven over hoe vervelend de Lock down is en dat we balen dat we niet rugbyen, maar dat schiet niet echt op daar kunnen we toch niets aan doen. Ik wil jullie via deze weg op de hoogte houden wat er speelt binnen de club en waar we staan en wat onze ideeën zijn.

Eerst even de wijzigingen van het bestuur.
Naast André zijn er nog wat mutaties geweest binnen het bestuur. Arjen Koelewijn is ook gestopt als secretaris en Jonathan de Boer is gestopt als algemeen lid. Via deze weg wil de heren bedanken voor hun inzet voor de club de afgelopen jaren. Dus waren er binnen het bestuur wat vacatures. deze zijn inmiddels opgevuld en het bestuur ziet er vanaf nu als volgt uit:

• Rikkert de Jong (Voorzitter)
  • Niels van Kesteren (Secretaris)
  • Dirk de Jong (Penningmeester)
  • Anton Beijes (Wedstrijdsecretaris)
  • Jacco Molenaar (Onderhoud)
  • Kees Veldhuizen (Algemeen lid)
  • Mike van Kleef (Algemeen lid)

Ook Heidi is gestopt als schoonmaakster, ook hier hebben we een vervangster voor gevonden namelijk Sabrina van t Zand. Heidi heeft een aantal jaren de club en kleedkamers schoon gehouden, via deze weg wil ik ook Heidi bedanken voor haar inzet binnen de club.

Het is natuurlijk een beetje een vreemde tijd om te starten met een nieuw bestuur maar dat is nu even niet anders. Achter de schermen wil ik de hele structuur van de club wat meer aanpassen en wijzigen, zodat iedereen weet wie wat doet en waar hij moet zijn.

Ook gaan we onder andere een webshop opstarten en zal er een sponsor commissie worden samengesteld.

Qua rugby verwacht ik zelf dat er dit seizoen niet meer gespeeld gaat worden, waarschijnlijk nog een toernooi of iets dergelijks.

Verder traint de jeugd wel gewoon door, en iedere zaterdagmorgen wordt er getraind in spakenburg. Klaas Koops gooit netjes het hek open en samen met Eemland trainen er zo’n 45 jeugd spelers op ons veld.

Helaas moeten we het clubhuis en kleedkamers nog wel gesloten houden. Financieel zullen jullie begrijpen dat het niet storm loopt, we draaien geen omzet en het rugbyfeest mocht afgelopen jaar ook niet doorgaan en
we verwachten dat het feest dit jaar ook niet doorgaat in april. Ook geen buitenlandse teams, toernooien etc. Maar gelukkig hebben we goede reserves zo af en toe een mooie actie zoals de rollade actie van kerst.

De volgende keer zal ik wat meer vertellen over de nieuwe structuur binnen de club.

Met ovale groet,
Rikkert de Jong (Voorzitter)