Training 2014-08-14

De voorbereiding gaat als een blauwe trein

De mannen van Spakenburg zijn nu een maand stevig 2x per week in training om goed voorbereid aan de 2e klasse te starten. het belangrijkste in zo’n voorbereidingsfase naast fit worden is bouwen aan het teamgevoel, vertrouwen, communiceren, accepteren, samen oplossen en voor elkaar door het vuur gaan. Iedereen bij Spakenburg heeft rugbyervaring, maar succes start bij het wij gevoel ieder seizoen weer. Dat is het succes van de blauwe trein. Wij zijn wij en wij doen het zoals wij het samen willen doen, namelijk met een tractorband, een eigengemaakt rack en een biertje. Nieuwe jongens worden niet overladen met techniek of tactiek, maar gecoached in het samen plezier hebben en hard werken op karakter. Een eenheid zijn en respect hebben voor elkaar staat hier hoog in het vaandel. En wanneer je dan afgedroogd en kapot in het gezellige clubhuis staat omringt met kameraden, dan komt het resultaat in het veld vanzelf.