Zomertrainingen en Crossfit rack

Op het moment is er een groep spelers bezig met de zomertrainingen op dinsdag en donderdag vanaf 20.00 uur. Het doel van deze trainingen is lekker in beweging blijven, een balletje gooien en bereikbaar blijven voor nieuwe leden.

Hoe ziet zo’n training er dan uit?

Iedere training worden er 2 circuits op het bord geschreven. Een krachtcircuit en een crossfitcircuit welke we met zijn allen klaarzetten. De deelnemers kunnen zelf kiezen welk circuit ze doen of zelfs beide. Je werkt de oefeningen af in groepjes van 2 a 3 spelers. Het is enorm uitdagend, leuk, je wordt fit en het zorgt voor een goede bonding.

Na de circuits maken we 2 teams en spelen we lekker een potje touch. De opkomst de laatste tijd ligt gemiddeld tussen de 12 en 18 spelers. Iedereen is welkom dus kom gerust langs en neem gerust enthousiaste mensen uit je omgeving mee naar de club.

Crossfit reck
Op het moment wordt er druk gewerkt aan de ontwikkeling van een crossfit rack. Dit zal bijdragen aan de fysieke training voor de spelers en een goede voorbereiding voor komende seizoen.

Crossfit rack RCS 009-013
Crossfit rack

Het crossfit rek is een universeel rek dat dient als basis om allerlei verschillende oefeningen te kunnen doen. Ook is er geïnvesteerd in 4 Olympische sets en 4 krachtbanken om specifieke krachttraining te kunnen doen voor rugby.

De fundering is inmiddels gestort en afgelopen zaterdag zijn er een aantal spelers bezig geweest om alle tegels eruit te halen. De tegels worden namelijk vervangen door rubberen tegels, zodat we een zachte vloer hebben voor onze oefeningen en ter bescherming van het materiaal.

Binnenkort meer…