Rugby Club Spakenburg KAMPIOEN 3e klasse noord-west 2022-2023

Het is ons gelukt!

Zaterdag 15 april zijn we kampioen geworden in de 3e klasse noord-west door thuis te winnen van Alkmaar. Hierdoor is de titel veilig gesteld. Met nog één wedstrijd te spelen staan we bovenaan in de competitie met een verschil in doelsaldo van meer dan 200 punten op de nummer twee, RFC Haarlem.

Het was een spannend seizoen. De uitwedstrijd tegen Haarlem op 21 januari hebben we gewonnen met 38-42, wat een zeer spannende wedstrijd was en waar we belangrijke punten hebben behaald. Op 25 maart hebben we thuis gelijkgespeeld tegen Haarlem met 12-12, wat ook belangrijke punten waren omdat we toen niets hebben weggegeven.

Op 13 mei spelen we de laatste wedstrijd van dit seizoen thuis tegen Castricum 3.

Het seizoen is dan nog niet voorbij. Om te promoveren naar de 2e klasse moeten we op 20 mei een promotiewedstrijd spelen. De tegenstander is nog niet bekend, maar waarschijnlijk wordt dit Waterland of Enschede.

We hebben dit seizoen hard gewerkt om kampioen te worden. De supporters hebben ons alle wedstrijden gesteund en verdienen een pluim voor hun betrokkenheid en enthousiasme. Samen zijn we de club! Het is duidelijk dat we DE CLUB MET KARAKTER zijn.

We kijken uit naar de promotiewedstrijd op 20 mei en hopen volgend jaar te starten in de 2e klasse.

Fotografie: Niels van Kesteren
Link naar: Google Photos

Dit bericht heeft 1 reactie

Het is niet mogelijk een reactie te plaatsen.