2023-11-25 | Eemland/Pigs3 – Spakenburg 2 | 5-50

Spakenburg 2 pakt ruime zege op buurman Eemland/ Pigs 3

Afgelopen zaterdag mochten de strijders van het tweede team uitkomend in de vierde klasse Noord-Oost het opnemen tegen de buurman cluster Eemland/ Pigs 3.

De voorbereiding begon al goed, Spakenburg ging als eenheid op pad naar Amersfoort in de spelersbus van RCS2. Klaas regelde weer het fruit voor in de rust en Evert-Jan keek al weken uit naar deze wedstrijd en heeft zich tot in de puntjes goed voorbereid en was gebrand op een overwinning.

Aangekomen in Amersfoort meteen door naar de authentieke kleedkamers in finse stijl om tijdig na wat bemoedigde woorden van de trainer/coach Alex Meeter aan de warming up te gaan beginnen. Het was wat fris maar met het zonnetje wat af en toe tussendoor kwam waren het prima ingrediënten voor een mooie rugby middag.

In de eerste 10 minuten werd er vooral gestreden aan de zijde van de tegenstanders, uiteindelijk was het na deze 10 minuten Arie welke de acties wist af te maken en Spakenburg met 0-5 op voorsprong bracht. Daarna was het weer verder strijden met mooie acties, opvolging en goede aanvallen en verdediging aan de Spakenburgse zijde. Na 20 minuten gespeeld te hebben kon David zijn eerste try maken en pakte hij zelf ook de conversie mee. 0-12. Daarna was het ijs gebroken en kon Spakenburg meerdere keren in de eerste helft door breken met try’s van Arie, Jaap en Arjen waarbij Jonathan alle 3 de conversies benutte en ging Spakenburg met een ruime 0-38 voorsprong de rust in.

In de tweede helft was de flow er even uit, Eemland/ Pigs hadden een bank vol fitte wissels waardoor Spakenburg een tandje bij moest zetten en vooral even goed in de verdedigende rol gingen. Uiteindelijk wisten de gastheren in de 67ste minuut de verdediging door te breken en de 0 van het bord te halen met een try. 5-38.

In de laatste 10 minuten van de wedstrijd ging het gas er nog even op bij Spakenburg, Sjoerd wist ook zijn eerste try in zijn eerste wedstrijd voor Spakenburg in de 75ste minuut te maken en Zeger ronde de wedstrijd af met een try in de laatste minuut. Deze conversie werd meegepakt door Jonathan en hiermee sloot Spakenburg met een 5-50 overwinning de middag af en konden ze genieten van die heerlijke koude douche om weer scherp de derde helft in te gaan!

Zaterdag 2 december spelen de heren van het tweede thuis om 13:00 tegen Cluster Paars/Roze/Gein 2. Een mix van Wageningen, Pink Panthers en Nieuwegein.

Eemland/ Pigs 3 – RCS 2
“10 0-5 Try Arie