2023-11-18 | Spakenburg Dames – Rugbeez/Margrieten | 24-43

Dames XV van Rugby Club Spakenburg in een stijgende lijn.

Ondanks de 24-43 nederlaag tegen de dames combinatie van Aken en Maastricht wisten onze dames een goede wedstrijd neer te zetten waarin ze zelf vier maal tegen wisten te scoren.

De wedstrijd begon een beetje afwachtend wat het thuis team betrof waardoor hun tegenstander een flinke voorsprong wist te nemen. Tot de vlam in de pan sloeg bij de Spakenburgse dames. Het voorwaartsen pack (de acht dames in de scrum) was duidelijk sterker dan hun Duits/Limburgse tegenstander maar veel meer ervaring was in hun voordeel. Beide ploegen hadden last van de regen waardoor de gladde bal nog al eens naar voren in plaats naar achteren ging. Kendras Jonas (zat bij de nationale selectie) Tirza Blonk en Yolanda Koevoets zorgden dat de stand op 17-32 stond met nog 10 minuten te gaan. Toen werd het nog even spannend als Cayleigh Westra de stand naar 24-32 weet te brengen maar de Duits/Limburgse combinatie weet nog twee keer (wat) onnodig, te scoren. Bij de laatste aanval wist de thuisploeg op een meter na bijna nog te scoren maar de gladde bal glipte net naar voren dus einde wedstrijd.

Coach George Jonas was na afloop tevreden. Je ziet met de week dat de dames het spelletje beter door krijgen en dat goed oppakken in het veld. Ook is het een grote groep vriendinnen of het nog jonkies zijn of al wat ouder ze passen allemaal bij elkaar. Dat geldt voor de hele club. Of je in het eerste, tweede, dames of jeugd speelt iedereen is gelijk.

Na afloop werd de BBQ aangestoken en gezamenlijk wat gedronken zodat de gasten met een gevulde maag de lange rit naar Aken en Maastricht konden aanvangen.

De mannen moesten het opnemen tegen de Utrechtse Studenten. Helaas besloot de scheidsrechter, en terecht, de wedstrijd te staken. Het veld had al wat te lijden gehad van de dameswedstrijd. Na nog geen kwartier was het risico op blessures of erger dusdanig dat de werd werd afgefloten.

(Verslag: Piet van de Deijssel)

Dit bericht heeft 0 reacties