Voorzitterspraat 2022-03

Beste Leden en iedereen die de club een warm hart toedraagt,
Vorige week is het toch gebeurt, we hebben onze eerste wedstrijd van dit seizoen verloren. Een verliespartij is nooit leuk maar het was wel mooi om te zien dat er een goede structuur te zien was in het spel. We hoeven ons echt niet te schamen voor het verlies tegen Haarlem, de tegenstander kwam met een zeer sterk team naar ons sportpark.
Technische staf
We hebben nog geen nieuwe trainer gevonden, Victor verzorgt op dit moment de trainingen en wordt ondersteund door gast trainers. Er zijn al wel wat gesprekken geweest met trainers maar de meeste zitten al vast bij hun club. Dus er wordt natuurlijk ook gelijk gesproken over komend seizoen. Patrick en klaas verzorgen het coachen langst de kant en overleggen ook veel met Victor, dus dat loopt op zich goed.
Jeugd
De jeugd groeit nog steeds door, er komen telkens weer nieuwe leden bij. Dit is leuk maar we groeien uit ons jasje, en dat gaat niet goed!! We hebben echt meer trainers nodig om de structuur goed neer te zetten. Iedere jeugd lichting moet 2 vaste trainers hebben zo dat je ergens naar toe kan trainen. En ook vaste begeleiders bij de wedstrijden. Het is zelfs zo erg nu dat we zijn gestopt met onze wervingscampagne om leden erbij te krijgen. Ik doe dus ook via deze weg een oproep aan alle spelers en leden om te komen helpen bij de jeugd! De trainingen zijn voor de normale trainingen en je kan als het moet ook gewoon op de club eten. Dit moeten we samen doen, als we dit niet op orde krijgen komt de toekomst van de club in gevaar!!! Dus meldt jezelf aan om te helpen bouwen aan onze toekomst!!
Vrijwilligers
Een klein bruggetje van het vorige stukje. De club is net een bedrijf, net als in elk bedrijf moet er veel geregeld worden en heb je onderhoud en er wordt wel eens opgeruimd etc. Dit gebeurt allemaal door een klein clubje vrijwilligers, gisteren zelfs werden er 30 min voor de wedstrijd nog lijnen getrokken om dat dit ook niet gebeurd was. Iedereen denkt alles draait wel door en alles komt wel goed. Dat is ook zo maar wel altijd door dezelfde mensen. We willen allemaal wel helpen maar als het er op aan komt wordt is iedereen druk. Ga dus bij jezelf te raden wat je zou willen doen voor de club, als iedereen nu eens 1 taak op zich zou nemen dan wordt het voorveel mensen een stuk makkelijker. En de taken zijn heel verschillend, ook al doe je maar 1 dingetje. Net als hierboven bij de jeugd, als we willen doorgroeien moeten we dit ook tegen het licht houden. Bij iedere club waar ik kom gebeurt dit ook, samen zijn we de club! Liever schrijf ik dit soort dingen ook niet in de nieuwsbrief en het voelt ook een beetje als zeiken. Maar dit keer kon ik er niet onder uit komen, maar genoeg hierover en denk er over na.
Rugbyfeest
26 april is het al zover, het rugbyfeest. Veel dingen zijn er al geregeld en wat ons betreft kan het weer losgaan. Op 25 april gaan we weer opbouwen vanaf 08:00 uur. En vanaf dat moment gaan we eigenlijk door tot 27 april het opruimen. Als je een team hebt kan je je aanmelden bij Jacco Molenaar. In de volgende nieuwsbrief meer over het feest.
Ameland
Na 2 jaar afwezigheid op het toernooi treedt de club weer aan met maar liefst 2 teams! De Socials zijn ingedeeld in de veteranencompetitie en het eerste komt uit in het officieel open Nederlands kampioenschap. We verblijven het weekend in een authentieke kampeerboerderij met koelkasten tot de nok toe gevuld met vlees en bier. De juiste ingrediënten voor een rugbyer. We kunnen nog wat spelers gebruiken en uiteraard zijn de supporters ook van harte welkom! Nadere informatie m.b.t. de kosten volgen. Opgeven bij Roeland.
Met ovale groet,
Rikkert de Jong