Voorzitterspraat 2021-06

Jeugd

De jeugd begint al aardig vorm te krijgen, in de jongere lichting hebben we al een turven team en een benjamin team. Bij de mini’s komen we nog wel wat te kort, daar hebben we nu 9 spelers lopen. Een mini team bestaat uit 12 spelers en wat wissels zou ook wel leuk zijn. Morgen wordt er een alternatieve sportdag georganiseerd voor alle groepen 8 uit het dorp, iedere klas krijgt ook een rugby clinic en we hopen hier dan ook wel wat inschrijvingen aan over te houden.
Ken je iemand van 10-12 jaar neem die dan mee! Ook hebben we met de ouders afgesproken dat we in de bouwvak tijdelijk de trainingen even stoppen, dit is maar 3 weken en daarna gaan we snel weer starten.

Sportdag

Morgen is er dus een kleine sportdag maar ook hier willen we meer gaan doen. In oktober gaan Fernando en ik samen met de sportdag commissie overleggen hoe we rugby een vast onderdeel kunnen maken van de sportdag. En dan gaat het vooral om het middag programma. Het zou dan gaan om touch rugby, de leraren gaan dan de regels ook doornemen in hun sportlessen nadat de kinderen een clinic hebben gehad van onze club. De scholen gaan dan zelf teams maken en dan s’middags wordt er net als voetbal en mat/lijn bal een rugbytoernooi gespeeld.

Stoppen als Coach

(ingezonden brief van Patrick van Rossum)
Mannen, na 2 jaar waarvan het laatste jaar maar 2 wedstrijden waren (wel beide gewonnen) en het 1e jaar waar we net geen 1e zijn geworden. (beslissende wedstrijd thuis tegen Groningen ging o.a. niet door vanwege corona). Heb ik besloten te stoppen als coach. Dit daar mijn mening is (wat mijn ervaring is van de afgelopen 2 jaar) dat een coach zowel de coaching op zaterdag moet doen alsmede het trainen, op die manier is het meeste uit het team te halen. Dit heb ik dan ook al eerder dit jaar bij Rikkert aangegeven om te kijken of er een goede coach/trainer te krijgen is voor het nieuwe seizoen. Met het team dat er loopt en als iedereen bij elkaar blijft voorzie ik vele mooie jaren voor Rugby Club Spakenburg en natuurlijk zal ik jullie van de zijlijn blijven supporten. Bedankt mannen en speciaal dank natuurlijk aan Mike voor de trainingen want als je de mannen niet zo fit had gekregen….. Op naar aankomende seizoen!

Trainer

Eindelijk kunnen we bekend maken wie de nieuwe trainer/coach wordt. Zijn naam is George William Sutton en hij is 27 jaar. Hieronder een stukje van George zelf:
“Thank you to the Spakenburg board and family for choosing me to help lead this fantastic club and to become part of your ambitious future. Having played rugby for over 20 years I have worked within a multitude of teams, benching, captaining and ultimately coaching. I have played in England, Germany and Australia. Everyone in the club has an important contribution to make and I consider myself privileged to be given this opportunity to play my part in the Club’s future. After several conversations with Rikkert and other important members of the team, I now understand the extent of the ambitions of RC Spakenburg. This drive and ambition in the President and the members of the club proved to me this is a team I need to be a part of. A shared ambition and drive in the hope that together we can continue building a winning project over the upcoming years.”
Jullie hebben in de vorige nieuws brief wel gelezen dat het lastig was om een baan voor hem te vinden. Gelukkig hebben we binnen de club een alternatief voor hem kunnen vinden. Het is de bedoeling dat George samen met zijn vriendin voor meerdere jaren naar Spakenburg zal komen. Door de Covid situatie komt hij pas 1 september naar Nederland. Maar dan hebben we nog zeker 3 weken tot de competitie.

Met ovale groet,
Rikkert de Jong