Voorzitterspraat 2021-04

Beste Leden en iedereen die de club een warm hart toedraagt,

Ondanks de lockdown gebeurt er op de club en om de club heel erg veel. Zoveel dat ik elke maand wel 3 kantjes vol kan tikken. Maar ik probeer de belangrijkste punten voor jullie op te sommen op 1 kantje.

Nieuwe Hoofdsponsor:
Het grootste nieuws deze maand is wel dat er na 40 jaar een einde is gekomen aan het hoofdsponsor schap van Heinen en Hopman. Jullie zullen wel begrijpen dat dit niet zomaar is, H en H heeft ons in het begin met de oprichting enorm geholpen en is ook altijd onze shirt sponsor geweest. Maar d e club is al een aantal jaren groeiende en daar horen ook andere afspraken bij. Er is een voorstel gedaan naar H en H en die hebben op hun beurt aangegeven dat ze gewoon sponsor willen blijven en daar is nieuw contract aan gehangen. De nieuwe Hoofdsponsor is www.mr-fillet.shop geworden tevens ook jeugdsponsor. Wij groeien als club en ook gezien de ontwikkelingen die er aan zitten te komen was het tijd voor nieuwe afspraken.

Jeugd:
De campagne om meer jeugd naar ons rugbyveld te halen is ondertussen al een aantal weken bezig, al 3 woensdagen organiseren we een soort van instuif training. We zitten telkens ronde de 20 kids , 14 die er elke keer zijn en wat kinderen die even komen kijken wat het is. Dit gaan we nog 5 weken doen, daarna gaan we rond het dorp naar andere veldjes en organiseren we daar de trainingen alleen zullen deze op dinsdag en donderdag zijn. Dat worden ook de vaste trainingsavonden voor de jeugd. Zoals het er nu naar uit ziet kunnen we al ons eigen RCS benjamins team oprichten, dit zou een unicum zijn in onze club historie. Maar we willen meer, van daar maar weer de oproep, stuur je neefjes en nichtjes onze kant op.

Trainer:
Mike Barten stopt na 2,5 jaar als trainer van RCS. Mike gaat een eigen sportschool starten en wil zich ook meer gaan richten op z’n werk als personal trainer. Bij deze wil ik Mike namens de club bedanken voor de afgelopen jaren. Julian, Thom en Roy verzorgen voorlopig de trainingen en Mark Beukers gaat de fitclub trainen. We zijn op technisch gebied rond met de nieuwe trainer en zijn nu samen met hem aan het kijken naar een baan hier in Nederland.

Reclame Borden:
Er zijn de afgelopen tijd veel nieuwe sponsoren bij gekomen, vandaar dat het tijd is voor nieuwe reclame borden. We zijn in gesprek met de gemeente om rond om het veld nieuwe borden te plaatsen. We gaan dan over op een heel nieuw systeem. Links komt 90 meter, achterop het veld over de hele breedte en rechts boven aan het bestaande hek ook over de hele lengte. Dit is allemaal nodig om dat we de borden niet meer kwijt kunnen

Toer 2022:
Hieronder een ingezonden stukje van de tourcommissie: The year after Corona is een perfect moment om op Toer2022 te gaan. Nadat we met de vorige tour Wales Spakenburgs rugby hebben gebracht, en zijn sindsdien 2x de Six Nations wonnen, is nu een ander land aan de beurt. Daarom zijn we begonnen met de voorbereidingen voor on ze internationale masterclass. Er moet veel geregeld worden en daar is de Toer2022Commissie (Klaas, Luuk, Eddy, Ruben, Kees) hard mee bezig. Voorlopig is het de bedoeling dat de datum 5 tot 8 mei 2022 wordt. De bestemming is door een poll door de deelnemers zelf gekozen en wordt Cambridge per bus. Mocht je leuke ideeën hebben laat dat dan iemand van de Toer2022Commissie dat weten. Spakenburg gaat mondiaal.

SRO:
Om te zorgen dat we ook in de zomer door kunnen gaan hebben we wat gesprekken gevoerd met het SRO. Het veld krijgt namelijk ieder jaar minimaal 10 weken onderhoud. Wij hebben het voor elkaar gekregen dat het veld bij ons maar 2 weken onderhoud krijgt en dat gaat in aankomende maandag. Hierdoor kunnen we zodra als het mag de hele zomer doortrainen en wedstrijden spelen als enige in de regio, we hopen dan ook een paar wedstrijden van andere clubs hier naartoe te halen zodat we ook nog wat omzet kunnen draaien.

Dit was hem weer voor nu, ik hoop de volgende keer wat meer te vertellen over de nieuwe trainer.

Met ovale groet,

Rikkert de Jong